tisdag 12 februari 2013

Dagen före...

Knappt 22 timmar kvar till kick off på Bernabeu stadion och morgondagens Champions League fight mellan Real Madrid - Manchester Utd.
Kvällens "dagen före" träning är avklarad och just nu gäller bara fokus på morgondagens match och de taktiska detaljerna..
Jag tror att på 2 skilda hotell någonstans i Madrid smider herrarna på bilden nedan planer för att ha ett ess i rockärmen att spela ut i morgondagens fight.


För (ursäkta ordvalet) Portogrisen´s del handlar det bara om ALL IN då ligan är totalkörd, han har bråkat med allt och alla i klubben och det inkluderar styrelse & spelare och detta är hans chans att rädda säsongen och han kommer att förlita sig på ett attackerande omställnings spel och individuell världsklass av Cristiano Ronaldo uppbackad av ett koppel världslirare.

Gällande den gode skotten sir Alex är det svårare att spekulera om hur han kommer att formera sin väloljade LAGMASKIN.
Vem minns inte matchen i C.L mot Chelsea härom året på Stamford Bridge då alla (inklusive undertecknad) trodde han skulle lira ett lågt 4-5-1 för att få med sig ett resultat.. pyttsan heller det blev en offensiv 4-4-2 uppställning och när ledningen skulle försvaras ja då bytte han sonika ut sin högerback, flyttade ner Antonio Valencia och kastade in tokoffensive Nani... lång näsa på mig och alla andra den underbara kvällen.


Frågan är ju hur han skall få stopp på Cristiano Ronaldo.

Den lille goe brasilianske högerbacken Raffael har varit riktigt bra det senaste och börjar växa ut till en riktigt bra ytterback, men i min bok ligger fortfarande hans största kvaliteter i det offensiva spelet och skulle sir Alex kasta ut honom imon skulle jag bli mycket förvånad (just drf blir det väl så).
Chris Smalling kan vara ett alternativ att fylla upp 4-backslinjen där jag utgår från att övriga 3 pjäser är: Rio - Vidic - Evra men jag tror faktiskt inte det blir han heller...

Jag tror nämnligen och det skall villigt erkännas att det är ett önsketänkande att "the boss" var så överjävligt nöjd med insatsen denna killen gjorde i söndagens match mot EVERTON kommer att ge han detta ärofyllda förtroende att "neutralisera" C.R.
I premiären av årets P.L var Mourane Fellaini ett monster och ägde den matchen, i söndags var han en skugga beroende på att PHIL JONES gjorde en kanon match och var uppe i ansiktet.. nja snarare afrokrullet på Fellaini som var totalt osynlig.
Lyckas han till 50%  lika bra imorgon mot C.R så tror jag att vi har skaffat oss ett bra slagläge inför hemma matchen senare i vår.



När jag ändå spekulerar lanserar jag här min start XI och ett resultat:

de Gea
Jones - Rio - Vidic - Evra
Valencia - Carrick - Cleverly - Young
Rooney
RvP

1-1 di Maria & RvP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar