fredag 7 februari 2014

Sommarbokning & Dax för match !!

Fredag igen, närmare bestämt 7 februari och idag drar Vinter OS igång.
Ingen vidare "vinterkänsla" om man blickar ut genom fönstret där det duggregnar...

Väljer hellre att blicka framåt och vad som komma skall.
Fick precis bokat ett grymt hus på 150 kvm nere i hamnen i LYSEKIL så att vecka 28 kommer att spenderas där med goa vänner, kommer att bli klockrent.
Förhoppningsvis dyker "Olton" oxå upp med sitt skepp och bosätter sig i hamnen denna veckan...





Vi är framme vid Delmål 1 med mitt SÄVEDALEN, efter att ha varit igång ganska exakt 1 månad drar nu träningsmatcherna igång.
En match 8 februari kanske måmga tycker inte betyder något då det är vid seriepremiären 12 april man skall vara på topp, nja säger jag då...
Givetvis handlar hela försäsongen om att förbereda sig för premiären men varje match har betydelse för att "helheten" skall bli bra.

I mitt fall handlar det om att spela in 10 nya spelare i vårt spelsätt, få kemin att fungera i laget, hitta rätt såväl i det defensiva & offensiva spelet samt givetvis att få upp "matchrytmen".
"Rom byggdes inte på en dag" så jag förväntar mig inga stordåd i morgondagens match utan vi skyndar långsamt.

LÄRJE/ANGERED kommer på besök till Vallhamra och det lär bli en bra första fight och det skall bli extra roligt att spänna musklerna mot min gamla lagkamrat från Lundby tiden Dime Jankulovski som numera är coach för Lärje.

Dime Jakulovski

Jag förväntar mig en trevlig match mellan 2 spelande lag som garanterat kommer ha "mycket spring i benen" då det vankas vårpremiär och om inte Dime har blivit lite coolare en match mellan 2 coacher med stora vinnarskallar som garanterat hade älskat en seger för sitt eget lag ;-)

Hur som helst och nu är jag brutalt ärlig... jag skiter om vi torskar med 5 kassar imon för att nu är bollen äntligen i rullning med sikte på HÖGANÄS hemma 12 april.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar