fredag 4 april 2014

R.I.P R-vallen

På måndag går en instution i graven.. jag skulle nästan kunna sträcka mig till att säga att en "familjemedlem" försvinner.
För att har man spenderat 13 långa år tillsammans så knyter man starka band och för mig var RAMBERGS VALLEN under många av mina bästa år i livet "mitt andra hem".

Men nu är beslutet äntligen fattat och R-vallen börjar att rivas på måndag och skall ersättas med en mordenare arena (vilket var på tiden).

Som liten knatte i BK HÄCKEN var ju givetvis drömmen att en dag få chansen att äntra R-vallen som A-lagsspelare i BK.H.

"Knatte" med drömmar !!

Som boll-kalle under slutet av 70-talet & början av 80-talet då de stora idolerna var Kenny Andren & Lasse Gunnar Lindgren var man nära planen.. men ändå inte där.

Debuten på R-vallen skedde i april 1986 då vi besegrade en "storhet" som MYRESJÖ med 2-0.
Under 7 säsonger i gul-svart finns det många goda minnen men även ett par riktigt sura minnen såsom 2 tunga allsvenska kval mot GIF SUNDSVALL & HELSINGBORG.

Målskytt hemma på R-vallen

När det var dax att lämna HÄCKEN hösten 1992 var det ett nysatsande LUNDBY IF som gällde, och vilken tur att dom spelade sina hemma matcher på.... Rambergsvallen.
Hörde jag klyschan: "Borta bra men hemma bäst" ?
Under 6 säsonger i grön-vitt var det mestadels himmel och helvet "hemma" på vallen.
  • SERIESEGER  div 3  1994
  • SERIESEGER div 2  1995
  • NEDFLYTTNING div 1  1996
  • SERIESEGER div 2  1997
  • NEDFLYTTNING  div 1  1998
"Min plats" i omklädningsrummet var den samma i båda klubbarna, direkt in till höger genom dörren.
Elaka lagkamrater hävdar att jag valt den platsen för att den var de första journalisterna såg när man äntrade rummet... jag hävdar att presterade man under matchen så kom dom ändå ;-)

Men nu är det alltså dax att riva hela skiten, jag kommer ej att fälla några tårar men jag kommer för alltid att bära med mig fina minnen !!

R.I.P  Rambergsvallen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar