söndag 6 juli 2014

Dax att leverera LYSEKIL !!

Kaffe kokaren puttrar, packningen är klar, 2 stekta ägg (sunny side up) på tallriken, trots att man är på väg på lite "roligheter" känns det lite sorgligt faktiskt...
Knappt hämtat mig efter ännu en rysare i årets fotbolls VM mellan Costa Rica - Holland, en match som bjöd på allt utom spelmål skulle jag vilja påstå.

Ett krigande C.R, ett dominant Holland, 3 ramträffar, osannolikt målvaktspel, ett klassiskt målvaktsbyte i min 120 av förlägningen.
Rättvisa skipades då Holland kommer att lira semi men jag lyfter på hatten för ett nytt favoritlag i form av Costa Rica, fy fan vad imponerande !!
Man förlorade inte en enda match under VM (straffar undantaget) och då har man ej mött blåbärslag utan: Uruguay, England, Italien, Greklan, Holland.

Givetvis som svensk så kommer VM-94 med vårt brons vara det starkaste minnet men frågan är om inte årets upplaga är den bästa hittils...



Nu bär det av på en veckas "kollektivt" boende i LYSEKIL med en massa goa människor.
Jag kan lova att med följande line-up kommer det bli en vecka att minnas:
Hasse, "Preben", Köhler, Ari, Möller, Malin, Lotta, Lamken, Anna Carin, Jessica, Jussi, Linda, Mayday, Sara, "Jånka", Pontus, "Pyttis" kan det bara bli världsklass !!

På återseende lagom till VM finalen 13/7  ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar