tisdag 15 juli 2014

TYSKLAND, Man Utd, LYSEKIL

En helt underbar månad är till ända, VM i Brasilien var en riktig höjdare på alla sätt och vis.
Fantastisk anfallsfotboll i gruppspel & åttondelar, lite försiktare i kvartsfinaler och framåt... bortsett från Tyskarnas 7-1 slakt av Brasilien..

Ja vad hände där egentligen ?
"Brassarna" är alltid hypade inte minst av oss här hemma i Svedala som har sjukt stora förväntningar på våra favoriter i gula tröjor, men årets upplaga var en blek samling.
Utan sin ledare i backlinjen Thiago Silva var det lika oorganiserat som när mina 7 åriga kids spelar tvåmål på skolgården.
Pele, Romario, Ronaldo, Ronaldinho.... ett bra Brasilien har alltid haft en striker som levererar men faktum är att varken Fred & Jo hade tagit en tröja i mitt Sävedalen !!

TYSKLAND vann till slut VM och det var solklart rättvist, ett grymt lag på alla positioner från Neuer i kassen till Klose på topp.
Ett sammansvetsat lag som är som en arme som bara stormar fram, en arme måste ha en ledare, en general som manar på styrkorna, jag vet att Lahm är kapten men för mig är den stora ledaren Bastian Schweinsteiger.



Kanske inte den mest glamourösa spelaren offensivt men alltid på rätt plats i defensiven, spelarbar i uppbyggnads fasen, löpvillig, närkampsspelare, ett stort hjärta och en enorm VINNARSKALLE.

Ett stort GRATTIS till Tyskland och här kommer min VM elva som gjorde intryck på mig:

  • Guilierme Ochoa  MEXICO

  • Fabian Johnson  USA
  • Mats Hummels  TYSKLAND
  • Vincent Kompany  BELGIEN
  • Philip Lahm  TYSKLAND

  • Javier Marcherano  ARGENTINA
  • Bastian Schweinsteiger  TYSKLAND

  • Juan Cuardado  COLOMBIA
  • James Rodriguez  COLOMBIA
  • Arjen Robben  HOLLAND

  • Tomas Muller  TYSKLAND


I morgon onsdag är en viktig dag, inte bara för att det är "lille lördag" utan för att fr.o.m imon är Luiz van Gaal på plats i Manchester och börjar jobbet med att forma sitt lag och sätta sin prägel på det.
Efter vad LVG visat upp under VM med Holland i fråga om taktiskt kunnande, förmågan att få ut max av laget är jag sjukt förväntansfull på kommande säsong.
Shaw & Herrera är klara men mer lär komma och det är väl ingen högoddsare att det landar minst en Holländare i truppen innan silly season är över...



Tyvärr inget C.L spel kommande säsong men att vi är världens mäktigaste klubb hoppas jag att et ej råder något tvivel om.
Ett nytt sponsor avtal är tecknat med Adidas från och med säsongen 2015 och ger klubben.... håll i er nu 750 miljoner / säsong, och avtalet är på 10 år så total summan är 7.5 miljarder !!!




En grym semester vecka uppe i Lysekil är till ända.
Lyckades få tag i en fantastisk villa mitt i centrala Lysekil och lyckades "lura med mig" ett gäng goda vänner upp för en vecka med sol, bad, goda middagar & lite party.
Solen lös på oss konstant från måndag eftermiddag tills det var dax att lämna i söndags och vi hade fantastiska dagar nere vid bryggan, uppe i huset, nere på stan.

Ett stort TACK till alla grymma vänner man har, nya som gamla ni är bara bäst !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar