onsdag 11 februari 2015

Kärt återseende på A.H.D

Snön är borta och tack gode gud för det (sorry alla kids), + grader och grön konstgräsmatta gillas i februari.
Skall erkänna att jag hade fått en släng av S-A-S på fredag om det hade vart snö och svinkallt när "Otto", Köhler, Ari med flera drar till Miami... Trevlig resa btw.

Exakt på dagen 2 månader kvar till Kortedala´s historiska div 2 premiär... tick, tack, tick, tack...

Säsongspremiären begicks i lördags knappt 4 veckor in på försäsongen, kanske lite tidigt men samtidigt gott att få spela match igen.
Div 4 laget GFF stod för motståndet och lämnade Kvibergs KG som vinnare med 2-1.
Vi gör en "slätstruken" insats i princip hela gänget och fick oss nog en tankeställare....
Det har sett bra ut på veckans träningar och det har vart så där lagom grinigt så jag räknar kallt med en klart förbättrad insats på lördag.




Och gällande lördag så blir det ett (förhoppningsvis) kärt återssende då vi beger oss till min f.d arbetsplats Valhamra IP där jag spenderade 2 år för match mot Sävedalen.

Härligt att "Mangan" och den nya ledarstaben verkar ha fått ihop det på ett mycket bra sätt och i kombination med att nybygget är klart på IP så hoppas jag verkligen att sejouren i "trean" blir kortvarig för SIF.

Under 90 minuter med start 12.30 är det "krig" men efter det hoppas jag kunna snacka lite skit och gamla minnen med Lennart, Jim, Leif, Bishop & "Mangan".

Lennart & Jim = SERVICE till 100%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar