söndag 22 maj 2011

Min "DRÖM" XI Premier League 2010/11

9 månader har gått sedan världens bästa liga Premier League drog igång i mitten av augusti, själv fick man förmånen att se en match live i november då jag med mitt resesällskap "Kryddan" & Larsson en lördag i november spanade in West Ham - Blackpool, just dessa 2 lag mår väl tyvärr inte så jättebra då man idag tillsammans med Birmingham får ta "hissen" ner i Coca cola ligan nästa säsong, spelarflykt, sänkta löner och besök i Doncaster & Bristol väntar, föga glamoröst..
För min egen del skulle man säga att man "mår som en prins", mitt favoritlag sedan "snömatchen" 1979 mot West Bromwich (Tipsextra i Svt) som vi förlorade med 5-3 Manchester United vinner ligan för 19:e gången, underbart !! Och att vi har ligans bästa coach i den fantastiske skotten sir Alex Fergueson tror jag ingen argumenterar i mot så att valet som Årets Manager är härmed klart, men vilka spelare har gjort störts intryck på mig under säsongen som gått ?? Att ta ut "drömlag" är inte det lättaste men här är dom 11 gubbarna jag tycker gjort störst avtryck och formerar laget enligt 3-4-3:
  • Edvin van der Sar  MANCHESTER. UTD
  • Brede Hangeland  FULHAM
  • Nemanja Vidic  MANCHESTER. UTD
  • Vincent Kompany  MAN. CITY
  • Dirk Kuyt  LIVERPOOL
  • Charlie Adam  BLACKPOOL
  • Ryan Giggs  MANCHESTER. UTD
  • Charles N´Zogbia  WIGAN
  • Peter Odemwinge  WEST BROMWICH
  • Carlos Tevez  MAN. CITY
  • Javier "Chicarito" Hernandez  MANCHESTER. UTD

Charles N´Zogbia WIGAN
Inga spelare från varken Arsenal eller Chelsea kan ju tyckas märkligt men i ärlighetens namn tycker jag inte att någon i dessa 2 lag har stuckit ut speciellt mycket under året, närmast i min bok var i alla fall Alexander Song som hade en stark höst i Arsenal men som hela laget planade det ut under våren. Mitt lag känns bra och det enda som grämer mig lite är att jag tyvärr inte har någon plats för min favoritspelare Tim Cahill, som jag för övrigt hade en helkväll med på Avenyn för 10 år sedan.. mer om den natten kanske dyker upp vid ett senare tillfälle :)

Kollega Larsson eller varför inte "Sniper" Nyarko, lägg upp era elvor från säsongen så kan vi kanske jämföra....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar