torsdag 26 maj 2011

Countdown: 2 dagar kvar....

4
47 timmar kvar är det i skrivande stund till årets final av Champions League anno 2010/2011, bara blotta tanken får det att rysa i kroppen, fan vad jag längtar till lördag kväll eller gör jag det ??
Känslan av att sitt eget favoritlag avslutar fotbollsäsongen med en höjdarmatch mot FC. Barcelona är underbar, jag vet hur mycket min gode vän Söderman som är "hardcore" Tottenham supporter har njutit av att hans gäng har dansat med dom "stora grabbarna" i höst/vår (och gjort det bra) och nu skall jag försöka göra samma sak på lördag kväll.. och jag vet att vi är fler då min "gamle vapendragare" Anders Molin kommer sitta nere i Helsingborg med värkande mage, Pedersen kommer någonstans på Hising Island dämpa sin nervositet med en & annan Tuborg.... jag kan rabbla många fler goa gubbar men jag stoppar där.

Frågorna är många och jag hoppas att sir Alex har nycklarna till alla dessa även om Messi förmodligen kommer att vara överdjävligt bra...som vanligt.
  • Kan Giggs fokusera och göra ytterligare en kanonmatch ?
  • Vågar vi lira en orutinerad Fabio mot D. Villa ?
  • Gör vdS en "Pink Floyd" i sin sista match ?
  • Kommer Park stänga för D. Alves och löpa säg 1,3 mil ?
  • Är "Chicharito" på rätt plats i rätt stund igen ?
Ge oss ett segervrål !!

Själv har jag en viktig match med mitt GAIK på fredag kväll som jag nu skall lägga all fokus på, förhoppningsvis kommer man ha en anledning att fira imon vid kvart i 9 och möta upp Olton med ett stort segersmile som jag gärna plockar fram även på lördag kväll :)

2 kommentarer:

  1. En Barcaseger vore katastrof för fotbollen och fair play. Min dröm är att de Scholes trycka till Dani Alves som ligger kvar och viftar med armarna, Scholes spelar in till Rooney och 1-0 United. Förhoppningsvis springer alla elva Barcaspelare ut och klagar mot domaren medan United firar. Sen i 83:e ska Giggs rycka förbi någon Barcaspelare som faller i en axel mot axelsituation och tittar förvånat mot domaren som bara konstaterar att Park har sprungit järnet och mött upp Giggs räkmacka. United 2-0 och segern ska smaka.

    SvaraRadera
  2. Kan väl så här i efterskott lätt konstatera att ingen av mina 5 frågor besannades:
    # Giggs har setts bättre...
    # Fabio lirade ju iofs men hade ingen av sina bättred dagar...
    # van der Sar var tyvärr ingen VÄGG i sin avskedsmatch
    # PARK löpte kopiöst, men mycket var det "trampa vatten"..
    # "Chicharito" var tyvärr allt som oftast mest offside...

    GRATTIS Barcelona... men vi kommer igen starkare nästa säsong :)

    SvaraRadera