söndag 8 maj 2011

Nu är vi störtst !!

P.L titel 19 är i hamn !!
Helgen lider mot sitt slut, en kanonhelg på många sätt & vis trots att "sviterna" från gårdagens partaj gör sig konstant påmind... Lördagen inleddes med match med mitt GAIK där vi (trots fest senare under kvällen) går ut och gör vårt jobb och plockar hem en 3 poängare, fortsatt obesegrade efter 5 lirade matcher.
Under kvällen var det VÅR FEST i klubben och det var fantastiskt trevligt, kanon gött grillat käk, en välfylld bar samt inte minst goa människor som bjuder på sig själva, härligt. Lördags natten avslutades på Avenyn & "en trappa ner" där jag till min stora glädje sprang på "yrvädret från Sandarna" med vänninor som hade haft tjejfest.. bunten med "slippar" i bakfickan antyder att det var ett rejält kalas...

Hela söndagen har gått "i väntans tider" och att klockan skall bli 17.10 för att få se mitt älskade MAN UTD säkra upp P.L titeln hemma mot "köpe laget" Chelsea.. som vanligt gör sir Alexs grabbar mig inte besviken för att redan efter 28 sek rullar "Chicharito" in 1-0 och känslan i soffan e helt underbar, vilket kap att hitta denne lilla guldklimp i Mexico som har ett sånt underbart samarbete med Rooney, återigen lyfter vi på kepsen för Uniteds scouting team. Kung Vidic knoppar in 2-0 efter ca 25 minuter och trots "bakrus" var jag för en kort stund sugen på att "gå på det igen" och fira att vi nu är störts genom tiderna med våra 19 ligatitlar, men jag hejdade mig & skålade för mig själv med ett glas Ramlösa... samtidigt som det hör & häpna dök upp ett par sms från polare som på ett riktigt artigt sätt Gratulerade och erkände att vi var värdiga mästare.. nu ska vi ju inte gå händelserna i förväg för det är ju inte 100% klart ännu MEN att vi ej skall plocka en poäng mot Blackburn & Blackpool i våra 2 avslutande matcher ser jag som en utopi !!
Med United ögon har det vart en fantastisk vecka då "reserverna" fick chansen mot Schalke i C.L semifinalen och gjorde det fantastiskt bra med Anderson som den lysande stjärnan i onsdagskväll och nu detta med att få avgöra hemma mot Chelsea idag.. återigen är jag grymt "impad" av chefens laguttagning och i Valencia - Carrick - Giggs - Park har han verkligen hittat rätt för det är ett grymt mittfält.
Ikväll hoppas jag att den gode sir Alex gräver djupt bland hans Whiskey förråd och tar sig ett reläjt glas av bästa sort då han idag tog sin 27:e trofe som Man Utd coach... FANTASTISKT !!
Nu siktar vi på nr 28...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar