fredag 4 januari 2013

Bring on 2013....

Nytt år, nya möjligheter... UNDERBART !!

2012 avslutades på bästa vis med en heldag/kväll/natt i goda vänners sällskap, god mat, lekar & tävlingar samt god dryck, vad mer kan man begära.
Enda "smolken i bägaren" är väl att man firade 12 slaget i en jaccuzi utomhus och det får man pynta för nu då man ligger nedbäddad i förkylning, hosta men det kostar ju som bekant att ligga på topp.

Gott att var sjuk nu i och för sig för att efter 1 månads uppehåll från fotbollen med SÄVEDALEN har man nu hyfsad abstinens att dra igång försäsongen och nästa torsdag (10/1) när vi drar igång då är jag garanterat fit for fight igen.

Knappt 3 månader skall avverkas innan det i mitten på april handlar om 3 poäng igen och seriespel.
Ser man bara det slutgiltiga målet så blir det en lååång försäsong så att det gäller att dela in det i småmål, att alltid ha något att se framemot som spelare & i viss mån ledare.
I vårt fall kommer det bli en tuff första månad då jag & kollega Danis kommer att jobba mycket med hjärta & lungor och det gäller att "kriga" sig igenom detta innan träningsmatcherna tar vid i februari.
Väl där har man ju en liten extra morot då man vet att varje träningsvecka avslutas med en match :-)
När väl matcherna är igång gäller det att ta sikte på nästa mål.... att gå på gräs i slutet av mars, väl där är man knappt 2 veckor från premiär och man är framme vid ändstationen.
Det jag skriver ovan var mitt sätt att i vissa fall genomlida en lång försäsong på den tiden man själv var spelare men jag är övertygad om att det är rätt melodi för att vi vet om att det: kommer bli tungt, det kommer komma snö vilket innebär extra pass på gymmet, kroppen kommer inte alltid att svara upp på det man själv vill prestera.

Här följer de målen jag tar sikte på under våren 2013

  • 10/1  Tränings start
  • 9/2  Första tränings matchen
  • 6/4  "Genrep" på gräs mot TENHULT i Jönköping
  • 13/4  SERIESTART
För min del är det nedräkning & jag är supertaggad på att köra igång !!



Vad har vi mer att se framemot gällande fotbollsåret 2013 ??

13/2 drar slutspelet i Champions L igång igen och här är frågorna många:
  • Kommer Zlatan få vinna den där jävla Champions med PSG... tveksamt.
  • Kommer sir Alex utklassa Mourinho i coach kampen mellan Man U - REAL, givet.
  • Kan det laget av DORTMUND - SJAKTAR som går vidare gå hela vägen.. möjligt.
  • Kommer Wenger skylla på domaren när B Munchen slår ut ARSENAL.. självklart
Allsvenskan startar upp i slutet av mars:
  • Kommer Micke Stahre får ordning på sitt Real IFK... garanterat.
  • Kommer El Kabir efterträda Waris Majeed som skyttekung i HÄCKEN... förhoppningsvis
  • Kommer det storma mellan R Norling & styrelsen i MFF... finns det ris i Kina ???

Lokal fotbollen i Gbg:
  • Kommer mitt ex lag GAIK tillhöra toppen även i år.. förhoppningsvis
  • Kommer "Jocke" Olsson´s V FRÖLUNDA bara ner & vända i div 3... självklart
  • Kommer SANDARNAS satsning på bara "kids" hålla.. tveksamt (men hoppas jag har fel)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar