torsdag 31 januari 2013

"Tillbaka i matchen igen"

Jag brukar inte vara den som viker ner mig för "en kråka i näsan" men dom sista 10 dagarna har jag inte vart mycket att hänga i julgranen det skall villigt erkännas.
Halsont, hosta, snuva kan ju delvis bero på att man tillbringat 3-4 kvällar ute i minus 10 för att bedriva fotbollsträning men när den där jä### visdomstanden gjorde sig påmind i måndags kväll var det helt enkelt 10 and out.
Men det är historia nu för igår var det besök hos akut tandläkaren på Odinsgatan, 4 obehagliga sprutor, in och gräva i en "ficka" under visdomstanden där det tydligen hade samlats en hel del gott & blandat enligt tandsköterskan, sköljning & spolning och sen var det klart.
När jag klev ut på Odinsgatan exakt klockan 16.06 kände jag mig som en ny människa,,, jag är på gång igen så att imorgon är man tebax på jobbet och det skall bli riktigt skönt.

Äntligen har nu NHL dragit igång igen efter många & långa sega förhandlingar och det har varit räddningen de sista nätterna när man ej kunna sova (för det har jag gjort på dagen).

 

Det har blivit en hel del nattmatcher och mitt favorit gäng sedan mitten på 80-talet är PHILADELPHIA FLYERS och det är tack vare en skön målvakt och söderkis vid namn Pelle Lindbergh som slog igenom med dunder och brak och tog hela NHL med storm och hans kännetecken förutom att han var en ruskig goalie var hans vita ansiktsmask.
Tyvärr gick denne supertalang bort alltför tidigt då han i unga år kraschade med sin sportbil men jag lovar att han hann göra avtryck..



I början och mitten av 90-talet hade alla Flyers fans en kedja som man älskade över allt annat då man lanserade "The Legion of Dome" och parade ihop 3 stycken 100 kilos bjässar som var riktigt skickliga hockeylirare i en och samma kedja och man körde bokstavligt över allt och alla !!

 

John LeClair - Eric Lindros - Mikael Renberg var en grym kedja och det skulle dröja många år innan Flyers fansen återigen hade en kedja av den kalibern då man i mitten av 2000talet parade ihop en go line med Mike Richard - Simon Gagne - Jeff Carter.
I år blir det dock ett mellanår för mitt Flyers, det är känslan då vår backbesättning är alltför tunn men framåt finns det kvalitet i Claude Giroux, Danny Briere, Scott Hartnell, Wayne Simmonds och skulle man ta sig till slutspel är jag mer än nöjd.

Det har som sagt blivit en hel del hockey de senaste nätterna och min känsla är att kampen om bucklan kommer att stå mellan Chicago & Boston Bruins med San Jose & St Louis som utmanare.
Många klubbar har ju en leading line och utan inbördes ranking lanserar jag här mina 5 favorit linor:

SAN JOSE: J Pavelski - P Marleau - J Thornton
MINNESOTA: M Koivu - S Parise - D Heatley
BOSTON: M Lukic - D Krejci - N Horton
CHICAGO: D Carillo - J Toewes - M Hossa
N Y RANGERS: M Gaborik - B Richards - R Nash

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar