torsdag 24 januari 2013

Vår känslor... nja.. kanske lite !!



NEJ jag har inte feber, det är den 23 januari och termometern visade på minus -14 i morse men jag kan ändå skönja en gnutta uns av vårkänslor.

Mannen, Myten, Allas vår egen älsklings Göteborgare, Världens bästa Gaisare Håkan Hellström har lämnat sin igloo (passande i dessa tider) och är på gång igen, underbart säger jag.
H.H ger mig energi, hans musik gör mig glad/uppspelt och får mig att drömma tillbaka till galna vårkvällar när stadens uteservingar precis slagit upp och om ännu hetare sommarnätter..
17 mars är det släpp på hans 7:e platta och lördag 8 juni äntrar han ett fullsatt Slottskogsvallen och ger oss garanterat en topp-3 kväll sommaren 2013.
Bara vetskapen om detta man har att se framemot gör att jag kan känna lite vårkänslor..

"Bara" 7 dagar kvar till februari, sen en kort månad och sen är vi inne i mars.. det går att vara positiv om man anstränger sig lite :-)

Mer att se framemot blir det redan på lördag då undertecknad samlat ihop ett gott gäng med goa vänner som skall "fira" att vintermånaden januari är på väg att ta slut på Linnegatans bästa "hak", oddset på att det blir en grym kväll är stängt på Svenska Spel då tunga spela landat på att "Prinsen" är riktigt sugen på ett par "ryckare" !!

När vi ändå blickar framåt är det bara 16 dagar kvar till årets första tränings fight, vi har evverkat 8 pass nu och när det är dax om cirka 2 veckor har vi gjort 17 gemensamma träningar.
Jag tror att det räcker för att prestera hyfsat per omgående då jag antar att gubbarna kommer vara grymt spelsugna då dom förmodligen är lite halvtrötta på halvtaskiga konstgräsplaner och "Skärgårdens Mourinhos" lilla favorit "Ryssen".
Truppen börjar allt mer likna "the finish article" men vi är inget färdigt 3 våningshus ännu.
Men vi har en riktigt stabil grund att stå på gjuten i betong och vi är garanterat en sevärd 2 plansvilla men med de sista pusselbitarna på plats så kan jag lova att vi är där redo & klara när det krigas om 3 poäng uppe i Grästorp lördagen 13 april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar