torsdag 17 oktober 2013

Grymme sommar 2014 ??

Lite väl tidigt att ställa den frågan nu men svaret är bara 180 minuter bort... och vi får ge oss till tåls till mitten av november.
Givetvis är det fotbolls VM i Brasilien 2014 jag syftar på och vårt kära lndslag är nu bara ett play off (dubbelmöte) bort från att säkra upp ännu en magisk sommar.

  • PORTUGAL
  • KROATIEN
  • GREKLAND
  • UKRAINA
Där är lagen som ligger i tombolan på måndag då kvalet lottas och frågar du mig vilka jag vill att Sverige skall möta så är det lika svårt som att välja mellan en "dagens" en het sommardag eller en stor kopp glögg en kall vinterdag.
Alla Svensson´s har bassunerat ut att GREKLAND eller UKRAINA är drömlottningen, vadå drömlottning... ett defensivt starkt tyskt Otto Rehagel inspiretar Grekiskt lag som till skillnad mot Sverige inte bjuder på någonting bakåt känns trots Zlatan som en mardrömslottning.
UKRAINA må ha pensionerat Andreij Schevchenko men bara tanken på en stolpe & Micke Lustig får det att vända sig i magen på mig, med en stomme av spelare från Sjaktar Donetsk & Dynamo Kiev känns Ukraina som "svarte petter" i min värld.

Jag sticker tvärt emot alla andra ut och säger med pistolen mot tinningen att PORUGAL är min drömlottning... ja jag har ej fått hjärnsläpp & jag är medveten om att Christiano Ronaldo är portugis men så är min känsla i alla fall.
Ett landslag som möts av stor respekt och vi kommer garanterat att ges chansen 30-70 att gå vidare från ett dubbelmöte med Portugal och det passar Sverige perfekt.
Sverige är som bäst som underdogs när man ej skall vara spelförande och har ALLT ATT VINNA !!
All press på Portugal & C.R känns klockrent för mig.
Pepe & Carvlho är inga världsbackar som Zlatan drömmer mardrömmar om, Nani är lika ojämn som en kullerstens gata i Ålborg.

Så på måndag håller jag 2 tummar för att det står Portugal på bollen på Sveriges play off motståndare.

Fräls oss ZLATAN !!


Två vckors uppehåll från fotbollen ger en lite mer möjlighet att spendera mer tid med nära & kära och så har varit fallet.
Umgicks med ett skönt gäng i lördags där man alltid får kvalitetstid och även roligt att nya bekantskaper smälter in så bra...

Spontanfika i Vasa idag med Köhler där vi bara satt och snackade gött i cirka 1 timme, underbart.
Givetvis en hel del Thailand som nu bara är knappt 60 dagar bort... bring it on !!

Karon Beach

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar