tisdag 1 oktober 2013

"Svängig lördag"

Det stoppar nog inte om jag säger att det var 20 år + som jag senast åkte "Berg & Dalbanan" på Liseberg men kände att jag upplevde något liknande i lördags i vår match med SÄVEDALEN mot YTTERBY.
Derby, 3 omgångar från slutet, viktiga poäng på spel var förutsättningarna, vi visste även att våra motståndare var mindre bra defensivt men oerhört starka offensivt.

Jättebra första halvlek där vi är riktigt bra långa stunder och har med oss 2-0 in till pausen och det känns som vi har bra koll på grejerna..
Efter 70 minuter ligger vi under med 2-3 och då har ändå YTTERBY sett en straff räddas av vår keeper.. kvittering till 3-3 med kvarten kvar och sedan har vi en boll i ribban så nog fick publiken valuta för entre pengen.
Värre är det nog med undertecknad som nog får inhandla en styck pacemaker om det skall fortsätta såhär.

Vi är med i racet om fortsatt div 2 spel och har fortfarande YTTERBY 1 pinne bakom oss samt KARLSLUND 3 pinnar efter.
180 minuters fotboll kvar förhoppningsvis (om ej kval) och löser vi detta har vi gjort en bragd efter vår svaga vårsäsong.

(Foto: Leif Lundvall)


1979 såg jag min första match med Manchester Utd på Tipsextra då man mötte West Bromwich Albion och fick stryk med 5-3.
I lördags torskade man hemma mot nämnda WBA och jag kan lova att alla som mått dåligt under sir Alex eran då vi fullkomligt sopade rent har krypit upp ur sina skyttegravar och gör sig allt mer hörda nu när det går lite knackigt för Man Utd.
Ge mig en tränare som skulle kunna ta över efter sir Alex och få det att funka på sitt eget vis efter en sommar ???
NEJ just det... ingen.
Ge David Moyes lite tid att sätta sin prägel på laget så kommer vi garanterat vara med i racet efter jul men jag skall villigt erkänna att man har vart grymt bortskämd med 3 poängare varje lördag tidigare :-)

Denna svängiga lördag avslutades med Herr middag signerad "prins Köhler" som hade bokat bord på Barabicku där ett starkt gäng i form av: Köhler, Olsson, Otto, Puddich, "Lelle" Lasse, Forsbohl var med och det serverades helstekt spådgris med tillbehör.



Ett gott gäng, goa samtal, go stämmning & en kanonkväll rakt av som avslutades på lokal där det även blev en svängom en trappa ner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar