söndag 6 oktober 2013

"MISSION COMPLETED"

3 Augusti:

  • TIBRO  11 matcher  20p
  • ÅMÅL  11 matcher  15p
  • KARLSLUND  11 matcher  14p
  • YTTERBY  12 matcher  13p
--------------------------------------------
  • GÖTENE  12 matcher  12p
-------------------------------------------
  • SÄVEDALEN  11 matcher  7p

Det var fakta när vi drog igång träningen igen en varm onsdagskväll 18 juli efter 3 veckors vila.
VI bestämmde oss att lägga en tung vårsäsong bakom oss och bara fokusera på att göra en så bra höst som möjligt och ge oss chansen att försöka lösa åtminstonde en kvalplats... längre än så vågade mina förhoppningar ej sträcka sig och för att klara det målet skulle det krävas en riktigt bra höstsäsong.

Tåget började rulla då vi sent i juli slog LERKIL i Svenska Cupen och vann höstpremiären uppe i ÅMÅL med 3-2 efter en riktig krigarmatch, redan här kändes det att det var ett "helt nytt lag" som jag hade till förfogande.
Vi krossaade JONSERED med 4-0 i derbyt veckan efter och hade så smått börjat få lite vittring på lagen ovanför oss, man kan säga att jakten var på gång på riktigt.

6 Oktober
  • SÄVEDALEN  21 matcher  27p
  • TIBRO  21 matcher  27p
  • KARLSLUND  21 macher  24p
----------------------------------------------
  • YTTERBY  21 matcher  23p
---------------------------------------------
  • GÖTENE  21 matcher  15p
Jag är oerhört stolt över vad vi presterat TILLSAMMANS och lyfter på hatten för prestationen killarna gjort i höst, fantastiskt !!

Matchen igår som säkrade nytt kontrakt var en thriller kan jag lova och jag vet inte om det var Stephen King som hade regisserat denna match men det var den märkligaste matchen under mina 13 år som tränare.
En otäck skada på vår keeper som får ligga med fixerad nacke i knapp 20 minuter innan ambulansfärd till sjukhuset, in med en 16 årig ersättare som når 160 cm över havet.
0-2 underläge efter 55 min då vi fullkomligt exploderar och gör 3 mål på 3 minuter, 2 röda kort på Götene spelare så att sista 10 minuterna spelar vi 11 mot 9... då hittar domaren en straff till Götene i min 90 och kvittering till 3-3.
Då brast det för undertecknad som fick in en fantastisk vänster träff på en vattenflaska som landade 20 meter bakom vårt bås... givetvis hade AD ögon i nacken så att det blev att se stopptiden från läktaren... förbannad & frustrerad vandrar jag iväg för att få se oss göra 4-3 i min 92, GALET !!

Man kan lätt säga att en stor sten har lättat från mitt hjärta då vi nu säkrat upp nytt div 2 spel 2014 för det här laget jag basar över är alltför bra för att vara indragna i bottenstriden, det har vi bevisat i höst.

Vi hade 18 spelare med på resan igår och det känns extra roligt att 33% av dessa var unga Sävedalen killar fostrade i klubben:
Besart Rushiti - 94
David Franklin - 94
Filiph Fagerlund - 94
Joakim Frendberg - 95
Shant Almeady - 96
Fredrik Bredin  97

Man kan lungt påstå att framtiden i klubben är säkrad oh jag längtar redan till att dra igång med sikte på 2014, men först skall vi avsluta med en vinst mot GAUTHIOD på lördag... en match jag får se från läktaren :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar