måndag 6 januari 2014

Borta bra.. hemma bäst !!

Då var man tillbaka igen på hemmaplan efter 2 grymma veckor i Thailand, tillbaka till regn & gråmulet väder men om man skall vara lite positiv... ingen snö.

Tiden går fort när man har kul och det har vi verkligen haft och det känns nästan som igår när vi lämnade Landvetter 21 december...
Men nu är det 6 januai och 2014 och jag vill passa på att tacka mitt resesällskap Köhler & Ari för en grym resa samt även "the Mannerström´s siters" & Oliver, Stefan som hängde med oss ett par dagar på Karon Beach.

Phuket och Karon Beach var destinationen där vi hade hotell bokat i 14 dagar och det var verkligen ett kanon ställe där vi kunde välja mellan 3 pooler, beachen tvärs över gatan. svåra beslut.

Poolen med Bar

Lata dagar i en solstol, lite färglada drinkar, mycket vatten, inga tider att passa.. kan man ha det bättre ?
En liten "eftermiddags lutare" och sen en god middag ute på lokal med en eller 2 kalla Chang, skulle lätt kunna tänka mig det livet längre än 2 semester veckor.

Hann med en tripp över till Phi Phi Island där vi löst ett hotell för 3 nätter och det var en upplevelse.
Long Tail ut till Maya Bay där man spelade in di Caprio filmen "The Beach" var en grym upplevelse, sagolik vacker strand.
Bra drag på kvällarna men man skulle vart 20 år yngre... då hade man förmodlign uppskattat Reggea Bar och det galna partyt nere på stranden efter midnatt lite mer..

Phi Phi Hotell


Nyår firades tillbaka på Karon och vid 12 slaget befann vi oss nere på stranden och det var high life kan jag lova.. att ingen blev skadad är ett under då det flög raketer, smällare & rislampor högt och lågt !!

Summa summarum en grym semester där Thailändarna verkligen tar hand om sina semester firare, grym service på alla hotell & restauranter, och bra väder bjuder de på oxå ;-)



Jag säger på återseende för att jag är övertygad om att jag kommer tillbaka... men nu njuter jag av att vara hemma igen, ett stort glas kall mjölk och ser framemot att dra igång fotbollls säsongen 2014 på torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar