torsdag 19 december 2013

UNDERBAR sista dag !!

Sista ordinarie arbetsdagen är avklarad och imon bär det iväg, gott så.
Idag lämnade jag jobbet med ett extra stort ;-) och anledningen till det var en incident som uppstod vid lunchtid.

Jag sitter i bamba och äter lunch med en 5:e klass och klockan är ungefär 12.30, vid mitt bord sitter 2 tjejer med lite "attityd" och vi småpratar lite allmänt.
Fram till vårt bord kommer 2 tjejer från den "Internationella delen" (Engelskspråkiga) och ställer sig och stirrar på tjejen närmast mig.. som lite nervöst börjar skruva på sig lite, sjunker allt längre ner i sin stol.
Efter en stund säger den ena tjejen:

- Vi har velat säga en sak till dig ganska länge...
- Aha... vadå ?
- Vi tycker att du är så söt & vacker !!

TYSTNAD

- "fniss".... TACK

Sen vände tjejerna på klacken och gick till sitt bord och fortsatte med att äta sin soppa som om ingenting hänt.
På mitt bord var det däremot 2 tjejer som såg ut som fågelholkar...
Efter en stund hade de återfått fattningen och tjejen som fick komplimangen sade:
- Shit va gulligt.. jag trodde hon var arg och skulle skälla på mig...

Jag kan lungt säga att detta var en av mina bästa luncher någonsin, så befriande och fantastiskt skönt att tjejer i 12 årsåldern kan ta mod till sig, gå fram och ge en komplimang till en annan elev på skolan.

Jag blev riktigt varm inombords och det som skedde idag var fantamej den bästa julklappen man kunde få !!
HATTEN AV för er 2 modiga tjejer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar