söndag 29 juni 2014

Ingen klocka som ringer....

..... i morgon bitti 06.31 som i vanliga fall utan imon sover jag tills jag vaknar, en av fördelarna med att ha semester !!
2 välbehövliga veckor från fotbollen & 5 från jobbet.

Om en vecka drar ett skönt gäng till Lysekil för ett par dagar på Västkusten som jag hoppas bjuder till från sin bästa sida med strålande sol & salta bad.
Veckan som kommer tar jag dag för dag.... är ju VM åttondelar mån/tis och de vill man ju ej missa.

Bara en "dejt" bokad och det är på tisdag med "farsan" som fyllt år och vi skall sammanstråla över en bit mat.

Har vart ett par hyfsade matcher under helgen i VM, sicken rysare mellan Brassarna och ett underbart Chile, jag om någon vet om att marginalerna är små och bollen är rund men jag led verkligen med Chile.
Ribbträff efter 119 min i förlägningen och avgörande straffen i insida stolpe....

Colombia är ju helt klart ett "favvo" lag så här långt i VM och jag tror man slår ut värdnationen i kvarten, turneringens 2 lirare i mina ögon är Colombianer och lystrar till namnen Cuardado & James Rodriguez.

Just bevittnat ett i en timme överlägset Mexico ge bort sin kvartsfinalplats... defensiva byte gav Holland lillfingret och det dröjde till min 88 innan man tog det och i bara farten tog man hela handen på stopptid då Arjen Robben (föll / fälldes) fixade en straff som fullbordade vändningen.
Därmed lämnar turneringens bästa målvakt oss, Guillermo Ochoa lär dubbla sin lön och byta upp sig från Franska Ajjacio och lira i en av de större klubbarna i höst för han har stått för ett par riktiga idioträddningar i turneringen.

Nej dax att avsluta.... och hålla tummarna för "Sverige dödarna" från VM-90 Costa Rica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar