fredag 15 augusti 2014

Händelserik vecka....

Senaste inlägget handlade till stor del om lottningen i Svenska Cupen, och den är nu genomförd.
Inget IFK, Malmö FF, AIK blev det utan lite mindre glamourösa (för den stora massan) superetta laget Ängelholms FF.

Ett spelande fotbollslag som parkerar på plats 10 i landets näst högsta serie, som hösten 2011 kvalade till allsvenskan och som tyvärr (ombyggnad) tvingats spela sina hemmamatcher på Olympia i Helsingborg under året inför 200 tappra åskådare....
Med spel på sin egna hemmaplan är jag övertygad om att man vart placerade topp 5 i superettan.


Så att alla fotbollsälskare i Sävedalen, Partille och för all del Göteborg ta nu chansen att se en spännande cupfight onsdagen 20 augusti 18.30 då mitt Sävedalen får besök av ett bra lag.
Profiler finns det nämnligen gott om i ÄFF.

  • Matt Pyzdrowzki är en amerikansk målvakt som defenitivt rankas som topp 3 i Superettan, en kanon målvakt som likt Peter Cech står i "huvudbonad"
  • Samuel Monday 20 årig Nigeriansk mittfältare som gjort en stark säsong och producerat 6 mål + 3 assist
  • Junes Barny är en irrationell forward som har bra mycket större potential än de 3 mål + 4 assist hittils i år.


Denna veckan började katastrofalt för undertecknad kan man lungt säga.
Att få för sig att gå upp innan alarmet tjuter är ingen bra ide... jag lovar men det skedde i måndags.
Gatorna kände ovanligt folktomma på väg till jobbet, dörren som alltid var upplåst var låst... är alla i teamet sena idag tänkte jag ??
Nyckeln i låset, kliver in totalt fokuserad på att fixa "frulle" till kidsen som faller på min lott när hela helvetet brakar loss....
Alarmet går igång, vad händer tänker jag, snabb blick på mobilen.... 06.19 !!
Panik, ringer och väcker chefen, får en kod till alarmet som jag lyckas stänga av, gott så.
Jag börjar jobba 07.30 så det var bara att beta av en timme på en soffa med en filt.

Men nu är det fredag och nu blickar vi mot helgen och starten av Premier League, så gott att det äntligen kickar igång igen, en kamp över 38 omgångar och facit har vi i maj 2015.
Mitt älskade Man Utd har en ny sherrif i stan och hans namn är Louis van Gaal och han känns helrätt måste jag säga, försäsong är ett gissel då man skall spela uppvisningsmatcher för sponsorer men jag har en go känsla inför säsongen som stundar.



Mitt tips är Chelsea som känns ruggigt starka men jag är övertygad om att jag denna vinter kommer kunna gå rakryggad och vara stolt över mitt lag som defenitivt är tillbaka på banan efter förra årets misslyckande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar