onsdag 6 augusti 2014

Snurra tombolan....

I morgon håller vi tummarna... får man drömma sig bort till augusti-2013, strålande solsken, blivande Svenska mästarna Malmö FF på besök, snurrande vändkors där 2300 betalande passerade... jag kan lova er där ute att mina spelare inte glömt för det var en magisk sensommarkväll.

Omgång 2 i Svenska Cupen lottas nämnligen imorgon.

Förutsättningarna är klara, vi i SÄVEDALEN är ett av 64 återstående lag och kommer att ha hemmamatch ons 20 alternativt tor 21 augusti.
Motståndare kommer att vara ett av Sveriges 32 elitlag då 16 Allsvenska + 16 Superettan lag kliver in i turneringen och något av dessa 32 lag kommer vi ställas emot.
I potten för vinnarna i omgång 2 ligger 3 gruppspelsmatcher våren 2015 då cupen återupptas.


Vad skall man då hoppas på ?


En "publikmatch" mot låt oss säga IFK Göteborg som skulle ha potential till att locka 3000 till Valhamra IP eller en lottning mot säga det sämst rankade elitlaget Assyriska (Södertalje) som för närvarande liger jumbo i superettan och ett "litet" hopp om att skrälla och ta sig vidare...


Missförstå mig rätt nu att oavsett motstånd blir det tuft och att vi defenitivt ej skulle känna oss slagna på förhand om det nu skulle bli Blåvitt utan jag ville bara beskriva 2 olika scenario.


Undertecknad har i alla fall en "önskelista" enligt följande:


  • 1.  IFK Göteborg
  • 2.  Hammarby IF
  • 3.  AIK
  • 4.  Malmö FF
  • 5.  GAIS
  • 6.  BK Häcken


  • 7-32  Övriga lag
Jag skulle tippa på att runt lunch imorgon har vi svaret..... nu håller vi tummarna !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar