fredag 1 augusti 2014

Slutet... & Nystart....

"Sommaren är kort... det mesta regnar bort" sjunger ju Ledin i sin gamla hit låt men denna sommaren är jag ej benägen om att hålla med han.
På ren svenska: Fy Fan sicken grym sommar vi har haft !!

5 veckors semetser är inne på sina sista dagar innan det är dax för att återse sina kollegor för en kick off på söndag och jobbstart på måndag.

Sedan eftermiddagen 7 juli uppe i Lysekil har solen i princip visat sig från sin bästa sida varje dag, helt underbart men samtidigt så längtar jag tillbaka lite till jobbet och att få träffa alla kidsen och höra hur dom har haft det detta underbara sommarlov.

Sol, Bad, Underbara vänner, Grill kvällar, Live musik, Fotbolls VM, Party, men framförallt bara känslan av att vara ledig och ej bekymmra sig över tiden är fantastisk och nu är jag defenitivt beredd att kasta mig över höst terminen.



Om nu semestern närmar sig slutet så har det defenitivt varit en nystart gällande fotbollen och mitt SÄVEDALENS IF, vi har vart igång i cirka 3 veckor nu och tog en go seger förra helgen i vår höststart.
Vi har jobbat stenhårt under semestern för att ge oss själva förutsättningar att klara kontraktet och mina sportchefer har vart lyhörda och plockat in 5 nyförvärv nu när "fönstret" är öppet.

  • Kevin Golestan  Mv
  • Leo Wiena  Back
  • Alen Veric  Back / Ytter mf
  • Hami Golestan  C-mf
  • Florian Zuta  Fw

Samt att vi lyft upp 2 egna mycket intressanta killar från våra egna led
  • Alexander Wiksten  17 år
  • Peter Bangur  16 år
Nu känner jag att vi har en bred trupp med konkurrens situation på samtliga positioner vilket kommer gynna oss i långa loppet.. garanterat.

Kevin Golestan   (Foto Leif Lundvall)


Alen Veric  (Foto Leif Lundvall)


Leo Wiena  (Foto Leif Lundvall)


Hami Golestan


Florian Zuta  (Foto Leif Lundvall)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar