torsdag 2 juni 2011

"Kungen av GBG" !!


"Vi går ut & brinner upp i natten - och skyller allt på våra fyllehuvuden".... så jävla mitt i prick, det måste vi alla till mans ändå erkänna !!
Oavsett om det skedde i helgen som var, eller komma skall, eller för 5 år sedan, så har vi nog alla varit där i det som Håkans så ordagrant beskriver, eller ?
Oavsett så gör min "favvo" artist en förmodad 5+ spelning på Slottskogsvallen i helgen, man kan ju bara hoppas att dagens underbara väder håller i sig så att det återigen blir en magisk kväll.

Håkan firar ju 11 år som soloartist i år och jag har vart med på hela resan.. minns det som igår när vi 2001 satt hela vägen i en "dassig" Volvo från Gbg till Oskarshamn på väg till en Party vecka i Visby och sträcklyssnade & sjöng på Håkans debut album, "Gary" Lindgren sjöng bra, underteckanad & Molin försökte men kände bara en genuin glädje när: "Ramlar", "Vi 2 17 år", "En vän med en bil" portionerades ut på högsta volym i stereon, stort.
2002 blev det 2 grymma spelningar.. dels på sommaren då vi firade "Skogis" 30-årsdag med att besöka Trädgårn och se Håkan i sjömanskostym inklämd mellan The Ark & Magnus Uggla, samt senare en mycket svettig kväll i december i Lisebergshallen då Håkan fullkomligt höll på att blåsa av taket i den gamla handbolls ladan...
Spelningarna de senaste åren på WoW är ju klassiska likt spelningen i höstas i Scandinavium... ALLA som sett Håkan LIVE vet vad jag pratar om... det är en grym UPPLEVELSE och man känner sig så upprymd & genuint glad efteråt att man skulle vilja ta hela världen i famn, det är bara min personliga åsikt iaf....

Så förhoppningsvis kan vi se fram mot en ny legendarisk spelning på lördag och ser mest fram emot: "Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar