tisdag 26 juli 2011

4 nya FALK på gång.. man tackar !!

Bio eller soffan ??
 De flesta väljer förmodligen det förstnämnda men jag går emot strömmen och väljer soffan alla dagar i veckan, kunna "fläka" ut sig över hela soffan är underbart.. priset man får betala är ju att man får vänta i x antal månader på att se filmerna innan de kommer ut på dvd, men so what !!
Mr FALK !!
Är grymt svag för svenska polisfilmer och plöjer det mesta: Beck, Wallander, Irene Huss men min absoluta favorit är Johan Falk filmerna, kanske för att man känner igen sig i sitt älskade Göteborg, javisst men mer för att filmerna håller bra kvalitet & att bra skådisar medverkar..
Det började ju med "Noll Tolerans" följd av "Livvakterna" och sist men inte minst "Den tredje vågen". Sen kom det 6 FALK filmer som man plöjde rätt upp & ner på dvd där Johan Falk & Seth Rydell gjorde avtryck men den som fullständigt ägt varenda scen han medverkat i har varit Frank Wagner (Joel Kinnaman).
Har nu under sommaren sett samtliga 6 filmer när de visats på tv4 och nu kommer det mera... 4 nya filmer är under inspelning och dyker förhoppningsvis upp inom det närmsta. Handlingen kan man ju bara spekulera i men med herrar Eklund/Kinnaman i roll listan är jag inte det minsta orolig.

Sommar brukar innebära en hel del dagar utan sol och då kan ju en bra fängslande bok vara ett alternativ, sträckläste Jens Lapidus "Snabba Cash" när den kom, har nu fått låna "Aldrig fucka upp" av kollega Larsson, grymt bra och med ca 100 sidor kvar är jag nog klar med den imorgon
Så att på onsdag blir det nog en tur ner till Bokia på Backaplan och inhandla Lapidus tredje verk "Livet de Luxe" där tydligen fake-schtekaren J.W har en betydande roll..

Givetvis hoppas jag att jag får skjuta på mitt bok inköp då jag vill ha sol på semestern som för övrigt kommer att pågå i exakt 13 dagar till. Redan nästa vecka blir det dock tebax till lite rutiner då vi drar igång höstsäsongen med mitt lag GAIK med träning måndag & match onsdag... men till dess hinner det rinna mycket vatten under broarna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar