onsdag 27 juli 2011

Polarna antar nya utmaningar....

Inne på 3:e semesterveckan, vädret lyser med sin frånvaro men dagarna rullar på ändå. Det blir en del böcker & dvd filmer det skall villigt erkännas, gällande film så kastade jag bort exakt 86 minuter på en kalkon rulle igår.. "Kjelle" Bergqvist i all ära men fy fan va Kalle Anka dålig ÅSA NISSE (välkommen to Knohult) var, hade jag inte haft en sån skön snubbe i dvd butiken hade jag krävt pengarna tillbaka!!
Förutom ovan nämnda går en del tid åt att styra upp höstsäsongen med GAIK som drar igång på måndag, en hel del planering skall göras för det blir en "rivstart" med träning måndag, match onsdag samt läger i Uddevalla fredag-söndag (där jag förväntar mig en rejäl inkil av: "Mockasinen, PP, "Mr Blekinge för att nämna några).

Lägg till bildtext
Likt mig själv är ju många av mina polare tränare "så här på äldre dagar" och en del har under sommaren antagit nya utmaningar under höstsäsongen.
"Målvaktspantern" Joakim "Jocke"Olsson (se foto, modell yngre) skall tillsammans med Ante Maletic ta den gamla anrika klubben Västra Frölunda IF från ett utsatt läge i botten av div 2, jag är helt säker på att detta kommer att bli kanon och att man slutar någonstans i mitten av serien när det summeras i höst, en första fingervisning får man imorgon då man "matchar" mot division 1 laget IK. ODDEVOLD uppe i Uddevalla imon.
Ett stort LYCKA TILL önskar jag min vän "Olton".

En annan polare är Jonas "Bachelorette" Andersson som lämnar GAIK som jagar serieseger för att hjälpa sin gamla klubb IFK, HINDÅS som ligger minst sagt "skrynkligt" till i sin serie att klara nytt kontrakt. Man har en uppförsbacke (lite större än Hallandsåsen) att bestiga men med en skadefri Skytting i laget under hösten finns förutsättningarna, även här ett stort Lycka Till !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar