söndag 3 juli 2011

Nedräkning....

Söndag eftermiddag, förvånansvärt pigg efter att "rullat hatt" i dagarna 2... Exakt 5 dagar kvar till SEMESTER och det skall bli ett rent nöje att beta av måndag, tisdag & fredag innan man "checkar ut" för 4 veckors ledighet.

Vad har då hänt i helgen och vad är på G ?
Fredagen först, sista matchen för våren med GAIK, seriefinal och "torsk" med 0-1 på 3 minuters övertid skule ju kunna vara en rejäl jävla partybroms men icke i detta gäng, utan det var ett riktigt bra drag i klubben under kvällen/natten med gött folk, laddad bar samt inte minst ett gura lir signerat Anders & AL som nog t.o.m gjort Gary Moore lite "avis".. ingen nämnd ingen glömd då alla stämmde upp i sång (jag försökte och inser att jag sjunger hellre än bra) men att icke nämna denna skönsjungande sångfågel hade ju vart tjänstefel....
M.A Numminen !!
Lördagen så, inte starkast i "norra Europa" under första hälften av denna dag men (stark som man är) skulle jag repa mig längre fram.. kvällen var vikt åt att fira Carlsson senior som numera är en stabil 65 åring !!
Källarkrogen var platsen, sällsakpet var kanon och förhoppningsvis fick "farsan" en kväll att minnas..

På söndag drar vi som bekant till Käringön för en vecka på Västkustens pärla och imon är det "planeringsmöte" för att dra upp riktlinjerna för det som komma skall.. skall bli kul att träffa systrarna Linne igen och förhoppningsvis hinner Olton ner oxå.. hörde jag countdown ??

Sist men inte minst en go grej att se framemot i vinter.. (känns dock avlägset just nu)
När jag var inne och bokade biljetter till Apelgren/Mannheimer (till "farsan") såg jag att ELDKVARN firar sitt 40 årsjubileum med en spelning på Lorensbergsteatern, 14 december är datumet och iaf L, J och jag kommer att vara på plats.. be sure of that.
Avslutar med en tidig version av "Alice" med en lite yngre & lite "tunnare" Plura :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar