torsdag 15 december 2011

40 år på 110 minuter....


Vita sneakers... slitna jeans... uttvättad grå "tisha"... ledig hästsvans... trendig grå keps... guran på magen... små "trippande" danssteg... höger näven i luften..där har ni allas vår egen Pär PLURA Jonsson, till höger om honom på scenen lika rak i ryggen som en tennsoldat står vapenbroder Carla precis som han gjort de senaste 40 åren !!!
ELDKVARN firade ikväll 40 år som band med en trevlig spelning på Lorensbergs teatern, vi fick 40 långa år summerade under 110 minuter sedan starten 1971 i Norrköping fram till "De berömdas aveny" som kom nu i november.
Den gode Plura är ju alltid kvalitet, denna kväll inga undantag och det är när han tar fram den akustiska guran som han håller mig hårdast i sitt grepp.. "Sång från Koster", "I skydd av mörkret" är 2 höjdpunkter under kvällen, även trycket i "De berömdas aveny" samt en grymt rockig version av Cornelis "Somliga går i trasiga skor" ger rysningar...
Enda minuset om man skall vara kräsen är att det var lite för mycket saxofon för att mitt öra skulle vara riktigt nöjd.. samt att det ej lirades örhänget "Alice"...
Men du är förlåten Plura.. ditt charmiga sätt, din grymma röst, ditt goa snack mellan låtarna gör att jag skulle vilja ge dig en fet bamse kram ändå... trots att du svettades som en gris i final numret... Du gav mig en tidig julklapp & du är fortfarande min "kung" !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar