torsdag 13 september 2012

Det flyter på bra...

SWICH och veckan bara rinner iväg.. eller så kunde det vara en segergest av kultfiguren Einar Berg, han den avdankade tennis liraren i kultserien SMASH från 1990.



I fredags fick jag nämnligen lite Einar Berg vibbar !!
Prestige match med stort P på Ullevi T.K som en liten annorlunda AW innan segerbankett på Incontro, team Sthlm som representerades av "Fula Fisken" & "Påntan" var motståndarlaget som undertecknad och Einar Berg... förlåt "Pyttis" skulle besegra för att fredagen skulle bli lite extra rolig.
Och jag kan meddela att det var riktigt länge sedan jag hade så kul, 6-1, 6-3, 6-0 behöver ju ej kommenteras men jag vill lyfta fram min partner som var grym, ja lite lik Klas "Klabbe" Ingesson då han lirade en grym SKOGSHUGGAR TENNIS... yxade ned allt framme vid nät och skar & slicade från baslinjen.
Hur (seger) middagen med dryck på Incontro smakade... Fantastiskt (Tackar P + J).

VM kvalet i fotboll har inletts och jag blev uppriktigt sagt förbannad på publiken i Malmö som visslade ut Zlatan & co trots seger med 2-0.
Det kändes som att publiken var rent ut sagt okunnig då man förmodligen hade räknat med ett målkalas och säg en 6-0 när stadens son skulle komma hem och frälsa.
"Blåbärslagen" ala Kazakstan ställer upp en Berlin mur från minut 1 och hoppas på en hedersam förlust, 11 man bakom bollen hela tiden och tar det som bjuds (Svenska misstag).
VI (Sverige modell 2012) är inget lag som lirar fantastisk champange fotboll och bjuder på det där lilla extra emellanåt utan är ett stabilt lag som under kvalet kan växa.
För mig var 2-0 och 3 pinnar en grymt go start på detta kvalet och för att citera min vän vän Jonas "Harry" Harrysson:

- SLUTA GNÄLL efter en seger... det är sådanahär skitmatcher som tar oss till VM och stranden i Rio de Janiero 2014...

På jobbet flyter allt på bra oxå, bara lite tråkigt dock att kollega Larsson numera jobbar fackligt 2 dagar/vecka så att dosen av gött snack har tyvärr blivit lite mindre.
Mina "ettor" har som första TEMA haft Trafik som vi nu avslutat och det har vart riktigt intressant att ta del av dessa 7 åringars kunskaper gällande vägskyltar, trafikregler, cykel säkerhet med mera.
Vi avslutade idag med att göra stoppljus och trots att min avdelning såg ut som att spökplumpen hade vart på besök (svart färg) blev det riktigt bra !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar