fredag 7 september 2012

Höstens räddning...

Tog den korta promenaden bort till min bästa granne Lotta för en liten "dejt" med gott snack ikväll.
Begav mig runt kvart över 7 och som vanligt var det jeans, badtofflor & en ostruken skjorta som gällde, men jag hade med mig en objuden passagerare... paraplyt !!
Va fan, nu har det börja regna igen och när det slog mig att klockan e ju bara strax efter 7 och det är redan mörkt det var då man insåg att hösten är här, den kom inte smygandes utan där mitt på Herkulesgatan precis utanför restaurang Tildas slog den mig rätt i mitt orakade face...

Känns ju gött att man alltid (som scouterna) är förberedd på vad som komma skall och här kommer 3 grejer som i alla fall räddar min höst lite:


Nya Arne Dahl låg nyinköpt och klar bredvid sängen, läst 2 kapitel och jag är ej missnöjd, lär bli en trygg kompis under regniga dagar framöver.


Nya VIP kortet damp ned i lådan i början av veckan, TACK Micke S.
När man ej kan sitta & gotta på uteserveringarna kommer det kännas tryggt att spendera hösten nere i "Grottan".


100 packet med värmeljus var redan inhandlade, en sann vän när hösten är kommen och
2012 är inget undantag, en mycket trogen vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar