onsdag 26 september 2012

HLR + "Jocke Olton"

Onsdag kväll, 26 september och regnet strilar ned... och bara 13 veckor kvar till jul, hemska tanke.
Vi släpper det direkt och tar ett litet svep istället.

Idag var det dax fär årets årliga HLR (hjärt & lungräddning) utbildning på jobbet, de senaste 5 åren har jag haft dålig kemi med "plastdockan" och man kan väl lungt säga att det inte har direkt klickat mellan oss.
Men skam den som ger sig och idag kändes det som att vi hade något bra på gång  ända tills jag tog i för mycket i våra "30 komprektioner" och det bara sa PANG och min docka sprack..
Fram med ny docka och efter det flöt det kanon, gott så.
Det känns riktigt bra att få denna lilla mini utbildning 1 gång per år och peppar-peppar har det ännu ej vart skarpt läge på jobbet någon gång och vi hoppas verkligen att det förblir så.

Hösten 1991 i tältet på Valhalla på en träning med BK HÄCKEN (som förövrigt kommer vinna SM guld i höst) träffade jag på Jocke Olsson för första gången.
21 år har nu passerat revy och på lördag fyller min "wingman" 40 år !!
Bord för 2 är bokat på restaurant Otomania och jag hoppas på en kväll med mycket snack om gamla minnen, en hel del vin innan vi beger oss ut i Göteborgs nattliv för att se vad det har att erbjuda en nybliven "gubbe" ??



Häromkvällen såg jag nya Johan Falk filmen "Spelets regler" och det var riktigt kul att se en av mina 7 åringar på ISGR spela en av sönerna till "skurken" i filmen.
Han var med i 4 sekvenser, inga repliker men jag tycker att lilla J gjorde en riktigt stabil roll prestation och skall det delas ut ett pris för bästa unga biroll på Guldbagge galan nästa år hoppas jag att han kammar hem detta priset :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar