måndag 3 september 2012

GO INLEDNING PÅ SEPTEMBER...

Boom och så var vi inne i september, hösten nalkas och som min gode kollega Larsson brukar säga: HÖSTEN är möjligheternas årstid.. vi kan ju bara hoppas att han har rätt.

Gällande fotbollen krigar mina grabbar i GAIK på bra trots att vi är ganska tunna just nu beroende på mängder av skador, vi är obesegrade under hösten och det visar ju på styrka.
Känns bittert att vi har "kryssat" i samtliga 4 matcher mot lag 1 & 2 i tabellen och mer än en tredjeplats är inte realistiskt men vi skall avsluta snyggt tillsammans i våra 6 sista matcher.
På onsdag blir det är kärt återseende för mig då det vankas match på goa Majvallen där jag hade 3 goa år i SANDARNA, kan man hoppas på att vi fortfarande är obesegrade under hösten vid 21.15 på onsdag kväll ?



Premier League har ju smygit igång och mitt Man Utd stod för en mäktig vändning borta mot Southampton där vi låg under med 1-2 när uret var uppe på 87 minuter.
När Rooney förmodligen satt hemma i soffan och mölade chips till tröst steg hans kollega Robbie van Persie fram och frälste oss med 2 baljor varav det sista på så kallad "Fergie time" och vi löste en viktig 3-2 seger, underbart.
BRA lag bygger sina lag i betong.. vad "projektet" Liverpool har byggt sitt av vete fan men det känns som max bambu pinnar.. 1 poäng och 2-7 i målskillnad efter 3 matcher indikerar på att det blir ännu en "one of thoose seasons".

Hade 2 goa gubbar hemma i lördags då min gamle radarpartner från 6 år i Lundby IF Steve Nilsson och min wingman Jocke Olsson var på besök och vi hade en trevlig kväll där vi till slut blev ett 20 tal på LIPP då Lotta anslöt med ett gott tjejgäng, Mörta, Köhler med flera dök upp så det var high life.

På lördag blir det ytterligare ett kärt återseende då det på nytt vankas party ute på Donsö, goe gubben "Pyttis" anordnar kräftskiva och blir det i närheten av lika bra som på midsommar är jag mer än nöjd men jag känner ingen oro utan sitter lugn i båten då känslan är som med Man Utd och övertid... DET BLIR ALLTID KANON BRA !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar