söndag 11 november 2012

"Imponerande" !!

Söndag förmiddag, 2 stora koppar kaffe + Aftonbladet avklarad, besöket i spelbutiken har vi hunnit med oxå där CHELSEA till 57% hemma mot Liverpool känns som en bank och där ett pånyttfött FIORENTINA borta mot Milan kan skrälla till 20% på Europatipset.

"En gång är ingen gång... 2 gånger är ett mönster" något i stil med det går ju den gamla klyschan.

  • Braga - Man U 1-0 (80 min), 1-3 (90 min)
  • Aston Villa - Man U 2-0 (60 min), 2-3 (90 min)
Mitt älskade Man Utd har som bekant varit illa ute vid inte mindre än 2 tillfälle denna vecka men när slutsignalen ljudit har sir Alex och hans trupper lämnat plnen som VINNARE, imponerande.
"The Boss" har i veckan coachat laget i 26 år och han har väl förmodligen ute på träningsanläggningen Carrington predikat för spelarna att spelar man i Man Utd så är ingenting omöjligt och ordet förlust finns ej i vårt vokabulär...

Den berömda "hårtorken" kan vi nog ta med en nypa salt men det som facsinerar mig är att han ALLTID får ut max av spelarna när dom väl får chansen.
Om vi backar bandet till slutet av 90 talet då hade vi en liten späd kille från Molde i Norge vid namn Ole-Gunar Solsjeär som visste att i sir Alex´s pecking order så var han fjärde valet efter Andy Cole, Dwight Yorke & Teddy Sheringham vecka in och vecka ut men nog fan hoppade han in sista kvarten och hängde hyfsat med baljor ändå... inte grinig, utan med en vilja att prestera för laget.

Nu snackar vi hösten 2012 och truppens Ole-Gunnar idag är en mexikan vid namn Javier "CHICHARITO" Hernandez som sir Alex värvade innan fotbolls VM-2012.
En spelare som förmodligen hade tagit en start tröja i alla övriga lag i P.L men inte hos oss, när han kom gjorde han det med dunder & brak och levererade hela första säsongen men inför säsongen 11/12 valde "The Boss" att ge en yngling vid namn Danny Welbeck lite mer speltid och då fick snällt "Chicharito" nöta bänk och ta de inhopp han fick och gjorde det riktigt bra.
Inför denna säsong hämtade vi in Robbie van Persie och helt plötsligt (på pappret) var han 4:e forward och framtidsutsikterna spådde minimal speltid.
Nu skriver vi 11 november och vi kan konstatera att RvP per omgående har levererat MEN vi kan oxå konstaera att "Chicharito" med begränsad speltid har hängt 8 mål på de 5 senaste matcherna och att han igår hoppade in i paus mot Aston Villa i underläge med 0-2 och levererar ett äkta hat-trick och vänder matchen på egen hand.. STORT !!



Jag är själv tränare och jag vet hur det fungerar i fotbolls världen anno 2012, där spelare som inte får speltid byter klubb som en annan byter kalsonger och det är ALLTID tränarens fel.
Därför känns det så jävla skönt att se ett fullblodsproffs som "Chicharito" som utan gnäll går in och tar till vara på den speltid han får av bossen, RESPEKT.
Att kunna hålla fokus, inte deppa ihop, glädjas åt andra spelares framgång samt inte minst leverera när man får chansen är förbannat strong gjort.
Spelare som "Chicharito" växer inte på träd och texten ovan får väl symboliseras lite som en kärleksförklaring till en i mina ögon riktigt STOR fotbollspelare.

Gällande SÄVEDALEN har jag nu gjort min första vecka och det känns fantastiskt bra, imorgon dyker min "andra hälft" Daniel "Danis" Karlsson upp och signerar sitt avtal så att nu kan vi börja jobba på allvar där vi på lördag kommande vecka (17 NOV) gör vår debutmatch då vi möter tvåan från årets div 2 ASSYRISKA i en träningsmatch.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar