fredag 2 november 2012

Go vecka trots monsun regn...

Redan fredag och vi är nu inne i november och det känns som att vi med expressfart är på väg mot julskinka & nyårspartaj.
Mina vänner från den kungliga hufudstaden får väl vatten på sin kvarn nu när det har regnat konstant i en vecka och deras Regnkusten om Göteborg är ju svår att snacka bort i dessa blöta dagar...
Hur som helst har det varit en riktigt bra vecka och det har hänt en hel del de senaste 7 dagarna.

Förra fredagen (26/10) var det "grabbhäng" ute på Källö/Knippla där bästa brorsan Andersson agerade värd på ett fantastiskt sätt då han fick besök av 11 grabbar.
Riktigt kul att få en kväll med polare man (tyvärr) inte ser så ofta som man önskar, en trevlig middag med lite pilsner/vin, gott tjöt och lite poker spel var en klockren avslutning på förra veckan.



Lördagen överraskade med strålande sol och det var helt underbart att spendera en timme ute i solen på Bergsjövallen för att kolla in mitt nya lag SÄVEDALEN som då man vann Östra Cupen kommer lira Svenska Cupen 2013, här mötte man ett hopkok av spelare från föreningar i de östra stadsdelarna.
Intrycket var mycket bra och jag hoppas att efter att Michael Bishop hållt kvar laget som nykomlingar i div 2 att jag kan lyfta dom ytterligare ett snäpp.
Nu är "bollen hos mig" och jag ser framemot att få träffa grabbarna för första träningen på måndag.



Lördagskvällen veks åt TEMA fest i Skottfints regi och som vanligt när Bra Killar bjuder till fest var det världsklass på arrangemanget... som vanligt var det roligast på förfesten då man hade förmånen att umgås med: Slash, Lili & Sussie, di Leva, Britney, The Blues Brothers, Marilyn Manson för att bland alla 400 gäster tog det ej lång tid att tappa bort varandra...

Denna vecka har det vart höstlov i skolan och man kan lungt säga som den gode "Pyttis" att denna veckan har det varit rehab, 9-11 kids istället för normala 30 har gjort att vi haft ett par riktigt goa dagar tillsammans och mest uppskattat var när vi körde önsketimmen då man fick välja var sin låt som spelades upp på storbilden, till alla föräldrar där ute med kids i ålder 6-9 år är det detta som gäller just nu:




Med risk för att det blir för mycket fotboll måste jag ändå nämna dom sjuka matcherna som lirades i veckan i England i cupen som numera heter Capital Cup, en turnering som inte har den högsta statusen iofs men känn på Reading - Arsenal 5-7 efter att Reading haft ledningen med 4-0 !!
Samt tungviktsmötet Chelsea - Man Utd 5-4 där Hazard kvitterade efter 94 minuter på straff för Chelsea till 3-3.
Känns bra att sir Alex vilade 10 spelare till morgondagens fight mot Arsenal och tro det eller ej.. men jag nöjer mig med 3 poäng och förväntar mig inte 8-2 som förra året för då tror jag ej att Tony Nyarko, Christian Skytting, Kristian Atterhäll hade velat umgås med mig mera :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar