söndag 15 september 2013

Dåtid & Nutid

Söndag kväll och en obligatorisk Wallander rulle på tv4 i väntan på Fotbollskanalen Europa innan det är dax att gosa med kudden för att ta sig an en ny vecka.

Mitt SÄVEDALEN tillbringade 16 timmar ihop (mestadels i buss) under gårdagen och fick med oss 1 pinne hem från vår resa till Nordvärmland.
Vår fina höstform håller i sig och vi har nu tagit 16 poäng av 21 möjliga och det känns riktigt bra.
Nästa vecka väntar säsongens näst sista bortafight då vi beger oss till Örebro för match mot ett lika formstarkt RYNNINGE.

Jag tillbringade en hel del timmar i buss mellan åren 1986-1999 då jag spelade med BK Häcken & Lundby IF och jag kan lova er där ute att resorna skiljer sig en hel del från den tiden tills dax dato.

DÅTID (86-99)

Sämre kvalitet på bussarna är det bara att konstatera.
Det var vilt slagsmål om vilken mixade cd skiva som skulle spelas i högtalarna.
Det förekom samtal & diskussioner bland spelarna.
Det lirades 4 manna wist eller "Gurka" längst bak i bussen.

NUTID

Ytterst ovanligt att någon rullande dvd film får någon uppmärksamhet.
Väldigt tyst stundtals... (med vissa undantag)
Extremt mycket teknikprylar i form av datorer, Ipads, hörlurar, Iphones, Playstation...

Vi var ett resande sällskap på 24 personer igår och att ta sig fram på bussgolvet var ett krig då det låg sladdar & kablar praktiskt taget överallt.
Jag roade mig med att räkna och jag tror (kan ha missat någon) att det var summa summarum 16 Ipads / Datorer som gick för högtryck praktiskt taget nonstop i 11 timmar !!

Bussresa 2013

Så att myten om att fotbollspelare på resande fot har noll koll om vad man har varit kan jag härmed bekräfta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar