lördag 30 november 2013

Tränar Karusell !!

Mobilen ringer ofta, frekventa pling i inkorgen på mejlen... welcome to Silly Season höst/vinter 2013.
Provspelare som vill visa upp sig och förhoppningsvis imponera och belönas med ett kontrakt.
Vi i SÄVEDALEN kör på fram till 10 december och då är min och mina sportchefers förhoppning att vi har 16 spelare av 20 i truppen klara, då ligger vi riktigt långt framme..

Även på tränarfronten rör det på sig och den största bomben briserade i veckan då Rikard Norling sade upp sig från sitt uppdrag i MFF, lite överraskande kanske då man vunnit SM Guld och det vankas C.L kval nästa sommar.
Kan den utlösande faktorn vara att han ej drar jämnt med mannen i bakgrunden på bilden ???




Själv har vi i SÄVEDALEN gjort klart med en ny assisterande som skall backa upp mig under 2014 och det känns riktigt bra.
Göran Gulic är min nya partner och han har tillbringat över 20 år i GAIS och jobbat med ungdomar och juniorer/U19.
Senaste 2 åren har han varit tränare i BJÖRKÖ.
Ser framemot att dra igång försäsongen med G.G torsdagen 9 januari.

Välkommen G.G

Även ett par vänner till mig kliver in i nya föreningar och har intressanta utmaningar att se framemot under 2014:

  • Min gamla radar partner under åren i LUNDBY IF målsprutan Steve Frank (f.d Nilsson) tar över TORSLANDA IK och hans uppgift blir att ta TIK tillbaka till div 1, det lär garanterat dyka upp ett antal spelare från hans tidigare uppdrag i Häckens tipselit.
  • Dime Jankulovski lämnar rollen som ass coach i GAIS och tar över LÄRJE/ANGERED, som nykomlingar var man med fram till match 22 i sin div 2 serie och med ett års ytterligare erfarenhet på deras unga spelare ihop med Dime´s vinnarskalle kommer han basa över ett topplag under 2014, garanterat.
  • Min gode vän Joakim Olsson har signat för en klubb men det är inte "officiellt" ännu, men jag vet vad han har för förutsättningar och jag är tämligen övertygad om att "Olton" någon gång i oktober 2014 firar ett avancemang uppåt i seriesystemet med sin nya klubb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar