torsdag 22 maj 2014

Tråkiga avsked & Derby laddning

Åh va kvavt... fan va varmt det är... jävlar nu har jag en cd skiva ala "Loket Olsson" under armhålan... LÄGG AV ATT GNÄLLA... det är ju det här vi har suktat & längtat över.
BOOM sa det sen var sommaren här och det är underbart, låt det bara fortsätta ett tag till..



En lite tråkig vecka börjar lida mot sitt slut.
Tråkigt om man skall vara egoistisk (jag) men förmodligen lycka för de inblandade.

För ca 5 år sedan stötte jag på en riktig spjuver, efter ca 10 minuter kunde jag direkt konstatera att detta är en "go gubbe", hans namn var/är Jonas Harrysson.
Konserter, pokerkväller, Käringön semester har han vart höjdpunkter för mig men nu är det dax för "Harry" att dra hem till Blekinge igen och det får man acceptera...
Men jag kommer sakna denna glade gubbe, så är det bara.
Lycka Till "Harry-Boy".

Nästa tråkiga besked kom igår då en av min närmsta & bästa kollega meddelade att han/hon nu skall ut på nya äventyr, en ny utmaning.
Sånt får man givetvis oxå acceptera men det känns extremt tråkigt då vi haft 7 grymt roliga år tillsammans
Givetvis ett stort Lycka Till här oxå.

Ett avsked till skedde ikväll... men här fäller jag inga tårar precis.
Vi säger bye-bye till ekonomiskt dopade TYRESÖ FF som efter kvällen tunga C-L finals förlust kommer att splittras.
Tråkigt dock för tjejerna givetvis som visat en grymt stor proffessionalism under dena tunga vår, att man kunnat prestera på planen med ett konkurshot hängandes över sig, hatten av !!
Har själv vart i samma sits 2006 som tränare för LUNDBY IF och jag kan lova att det är ingen rolig historia, tro mig.

Imorgon är det derby dags för mitt SÄVEDALEN då vi möter JONSERED borta.
Kick off 18.00 i förmodad sommarhetta... som om det skulle behövas med all hetta som ett derby framkallar ??
För mitt unga lag är detta det första derbyt för många och det kommer ge dom erfarenhet i framtiden, JIF är favoriter och vi får slå ur underläge...

Som uppladdning var jag och kollega Gulic och tittade till våra "gamla lag" i en toppmatch i 5B
GAIK - Björkö 1-1 och där skall hemmalaget vara nöjda med den pinne man fick.
Alla väntade på 2-0 målet som skulle ge Björkö segern men istället blev ett individuellt misstag avgörande och 1-1 var ett faktum.
Jag tror ej att min "wingman" Jocke Olton  var alltför nöjd med detta resultatet.. men med lite distans så kan han vara riktigt nöjd med inledningen då man har 6 vinster & 2 kryss.
Sniff.. Sniff.. det luktar div 4 :-)

"Olton" (sorry för gammal bild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar