fredag 15 april 2011

"Ränderna går aldrig ur"....

Torsdag kväll och nyss hemkommen efter match med laget, landat i soffan, skrivit matchreferat (färgat givetvis..), baljat i mig 2 koppar svart guld och man känner sig som ett barn på julafton.. så jävla upprymd.
SJUKT är ju knappt rätt ord hur man egentligen är "funtad"... här har man spelat över 1000 seniormatcher som aktiv på varierande nivå (1-4), vart coach i över 10 år men ändå efter en vanlig jä## seriematch en vardag är det som man vill ta hela världen i famn bara för att man vinner !!
Känslan och framförallt glädjen denna kväll är ju för att jag märkte så väl hur viktigt det var för killarna i laget att vi löste denna match... ovana att vara "favoriter", prestera i matcher utomstående kräver att man skall vinna... "you name it", kan lätt konstatera att när jag möter grabbarna på måndag igen är dom "fjäderlätta" då så mycket bara ramlat av från deras axlar.

Man vet ju själv hur man var som spelare när det (ibland) gick käpprätt åt fanders... snabbdusch i total tystnad, inget gräv i dax-vax burken för att lägga "frippan", rätt hem & dra ur telefonjacket, ner med persiennerna och bara sitta och tycka synd om sig själv... KÄNN PÅ DEN !!
Känns gött att man har växt ifrån det men känslan att vinna är fan så go oavsett vilket motstånd man möter och vilken division man lirar i.
Min belöning är att jag har 3 nyhyrda dvd filmer framför mig, kommer välja en med omsorg, kommer somna som en vinnare och det kommer garanterat att gå lätt att glida ner till jobbet och beta av min arbetsdag imon som är mellan 13.30-15.45... kanske "unnar" mig en AW på Incontro oxå, vi får se men det är angenäma problem för en vinnare.
Grabbarna som "räddade" min kväll

1 kommentar: