söndag 5 juni 2011

Underbar lördag !!

Tredje dagen av en femdagarsledighet och det var bara lördag.. helt underbart och Göteborg visade upp sig från sin bästa sida via strålande solsken och stans givne konung HÅKAN HELLSTRÖM intog Slottskogsvallen, kan det bli bättre ??
Själv spenderade man eftermiddagen med tränarkollega "Kryddan" på hans goa altan sörplandes iskall bira och Webern gjorde som vanligt ett bra jobb, det är för övrigt garanti på detta när "Kryddan" likt "Freddan" i Solsidan får tag i sina grill prylar...
Kvällens höjdpunkt (ursäkta HÅKAN att jag stod över denna gången) var ett besök på en av mina absoluta favvo hak i "Götet" nämnligen La Sombrita.
 "Steff" & Mia var ute i god tid och lyckades hålla ett kanonbord i en för övrigt knökfull lokal, den "immiga" Cruzcampon smakade underbart i den ljumma kvällen innan det var dags att botanisera i menyn som verkligen är en lång lista med läckerheter. Efter att alla fått sina önskemål tillgodosedda landade 13 olika tapas rätter på bordet och dom gjorde ingen besviken, jag lovar. Denna kvällen kändes verkligen som ett startskott på sommaren 2011 och var helt grym på alla sätt.. okey, hade man kunnat klona sig hade ena hälften garanterat vilja vara i trängslen på Slottskogsvallen och få uppleva den euroforin som Håkan levererade men jag var grymt nöjd med kvällen med mina goa vänner: "Kryddan", J, "Steff" & Mia och den trevlige servitören Manuel som på löpande band sg till att det fanns kalla Cruzcampo på bordet :-)
Och visst blev det Håkan även för mig då "2 steg från Paradise" blev musiken från Spotify som agerade nattmusik denna ljuvliga "sommar" lördag....

Sist men inte minst ett stort GRATTIS till "Mörta" & grabbarna i mitt gamla gäng SANDARNA. BK som spände musklerna och vann slaget om Majorna mot "lillebror" GFF, gött jobbat !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar