söndag 28 augusti 2011

8 "fucking" 2 !!



Här har man gått hela dagen och varit nervös och bara väntat på att klockan skall bli 5, genomlidit och sett "lillebror" spöa Spurs med 5-1 och parkerat sig högst upp i tabellen.
Glädjande nog valde SAF återigen att ge samma lag chansen igen men när jag såg Mister Bister det vill säga Arsene Wengers 11 fattade jag ingenting... okey att några spelare är skadade, andra avstänga (själv förvollat) men han kommer till vår "borg" och tror att han kan lira The Arsenal way dvs 4-3-3 i avsaknad av många ordinarie spelare, dumstrut på !!
Jag är själv tränare och det handlar om att skicka signaler till sina spelare, tro på sin spelide, spela som man tränar och så vidare MEN min gode Arsene ibland handlar det faktiskt om att anpassa sig.. svälja stoltheten och anpassa sig efter motståndet, få stopp på sir Alex kids som är fullproppade av självförtroende...hade jag vart Arsenal coach hade jag lanserat en 4-5-1 uppställning med lågt försvarsspel... att ge ytor till löpstarka spelare som Rooney, Welbeck, Young, Nani med en till 3/4 nykomponerad backlinje är ju på ren svenska idioti !!
Tror du på allvar att dina unga (orutinerade) spelare mår bättre efter en kölhalning med 8-2 ??
Nu är jag själv en högst medioker tränare men här är några tankar som jag tror skulle få Arsenal att må bättre framöver:
  • SPENDERA !! Det är väl ok att ha pengar på banken MEN du måste ha ett slagkraftigt lag + att du ej skall tappa ett redan sargat förtroende från supporters som du tyvärr inte skänkt så mycket glädje i form av titlar det senaste, samt att du sålt av KVALITET i Nasri, Fabregas, Clichy...
  • Satsa RUTINERAT !! Du har redan bevisat att du kan hitta unga guldkorn och förädla dessa till storspelare.. men nu när det blåser snålt måste du har grabbar med karaktär som står upp när det går emot och som leder dom "unga".. 2-3 spelare mellan 26-29 som kan ge dig 3-4 bra år i Arsenal tröjan.
  • Byt LAGKAPTEN !! Intern kritik när inga nyförvärv dyker upp, dålig ligastart, massor av skador etc... din kapten Robbie van Persie är som en "tickande bomb".. en spelare som har problem med att tygla sitt humör och brukar landa på 2 röda/säsong, uppemot 10 gula är inget att hålla i handen för tillfället... visst skadefri är han en vass sniper som hänger 15 baljor men just nu behöver du lite mer TRYGGHET (Veermalen).
  • DISCIPLIN !! Say no more... 3 röda på 3 matcher..du lär ej vinna många matcher med bara 10 man på planen... PUNKT.

Nog om åsikter om Arsenal, jag är övertygad om att man kommer repa sig vad det lider...

Vill bara avsluta med att lyfta på hatten för Wayne Rooney, kärt barn har många namn så att: Magnifik, Superb, Överjävlig räcker gott tycker jag OCH jag hoppas du konserverar din fina form till 23 oktober då vi skall ta oss an lillebror med den stora plånboken :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar