måndag 22 augusti 2011

"The new generation" !!




Har precis sett klart kvällens match mot "Harry Rödnäsans" Tottenham Hotspurs och det var länge sedan jag var så nöjd efter en Man United match, jag vet att dom skämt bort mig åtskilliga gånger men idag blev jag riktigt "impad".
Världens mest kompletta mittbackspar Vidic & Rio var borta p.g.a skador, sir Alex hade ynnesten att starta med Giggs, Park, Chicharito, Berbatov, Carrick på bänken och istället valde han återigen att visa sitt fulla förtroende for "the next generation" och vilken pay-back de blev då kidsen var briljanta...
Efter ett års utlåning samt matcherfarenhet i P.L hos WIGAN & SUNDERLAND var det dax att plocka hem Tom Cleverly & Danny Welbeck till "Drömmarnas Teater" igen, ge dom förtroende, ge dom speltid... det har dom fått och gjort det fantastiskt bra, Welbeck håller för tillfället Berbatov & Chicarito på bänken och han stärkte sina aktier att få lira motKursiv Arsenal på söndag då han förutom ett grymt rappt steg, uppofrande spel även fick hänga en fin balja fram till 1-0. Cleverly är en "Scholes light" ännu men med en underbar blick för spelet, känslig högerdojja, fantastiskt rörelsemönster och bildar ihop med Anderson ett riktigt intressant centralt mittfält. Nämnde Anderson var för mig "Man of the match" då han ägde det centrala fältet, flöt fram över planen med bollen klistrad vid foten och gjorde ett sanslöst vackert mål via läckert samarbete med Nani. Chris Smalling lirade Conference Football för 4 år sen, d.v.s amatörfotboll, Fulham gav han chansen, sir Alex såg potentialen och jag kan loFetva att han för tillfället "blomstrar", har svårt att se att Mr Capello inte lirar han i kommande VM kvalmatcher som högerback. Phil Jones värvades tidigt för stora pengar om han vikarierar nu för Vidic som "tuffingen" i backlinjen, bra på huvudet, tuff i kroppen samt följsam, han kommer att bli grym....
Här sitter jag och imponeras av alla ungdomar som verkligen lirar boll på ett underbart sätt, men det som imponerar mest på mig just nu är VILJAN att vinna tillbaka bollen när man tappat den, hemlöp på 60 meter för att vinna tillbaka boll.. här har Rio, Giggs & gänget gjort ett bra jobb att pränta in detta hos kidsen. Och nej.. jag skall ej glömma att nämna Wayne Rooney, grabben (jag väljer att kalla honom så) är fantastisk, så rörlig, fantasifull, löpsugen och det absolut bästa: Han spelar fotboll med ett stort leende och verkar vara tillfreds med livet i världens bästa fotbollsfamilj :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar