måndag 1 augusti 2011

40 årskalaj, träning & 1 vecka kvar....

Måndag och almanackan har klivit in i augusti, sista semesterveckan för att på måndag 8/8 är det dax att vara på plats igen.. likt många andra känner jag ingen "ångest" över att semestern är slut, snarare tvärtom, tycker det skall bli skitkul att jobba igen !!
Träffa kollega Larsson igen, vad har han gjort sen vår vecka på Käringön ? Tror han har ett par "stories" att dra om sina eskapader i Norge & Frankrike.. Hur är läget med fröken J ? Några semester "flirtar" att förtälja.. ja,ja jag får hålla mig till tåls i en vecka till..

I helgen var det "suprise party" för en riktigt go gubbe jag känt i snart 20 år då vi firade "Mogge" på hans hemmaplan då vi höll till i trakterna av Hindås/Hällingsjö.
Fortfarande ovetande...


Upplägget var att vi "hämtade" honom hemma i huset (här hade sambo M gjort ett bra jobb) för att under dagen bada, grilla, lira lite kort & sedan avsluta med en kväll i Gbg.
I själva verket fanns det 70 pers som väntade i festlokalen "när vi råkade gå förbi denna på väg till busen mot Gbg".
Mogge - Mycket folk i klubbhuset...
Jonas- JA, det är tydligen nån "bygdefest"..
Mogge - Va fan, där e ju farsan, vad gör han här ??
Böjen - Din farsa ?
Mogge - JA, och där står ju han & han & hon ju... Är ALLA här eller ?

"Ja må han leva" börjar nu höras allt starkare när vi är knappt 20 meter från lokalen... fortfarande har "Mogge" inte insett att han var på väg till sin egen fest, komik !! Men när hans goa moster kastar sig om hans hals och säger: GRATTIS gubben.. då trillar poletten ner, han får en riktigt snygg cowboysar hatt på huvet för hatt var kvällens tema och partyt var igång.
Lekar (obligatoriskt när "Jånka" håller i trådarna), god mat, levande musik, underbara människor var konceptet för en riktigt lyckd kväll som jag hoppas "Mogge" njöt av i fulla drag.
Många "gamla legender" var på festen men extra roligt var det att sammanstråla igen med firma Rehnström & Peder som jag hade några fantastiska veckor med nere i Visby mellan 2000-03.
Rehnström, Nina & Peder

Idag måndag var det äntligen dax att dra igång träningen med mitt gäng GAIK igen efter en månads vila, lite "impad" blev jag allt att 22 gubbar dök upp trots att Göteborg visade upp en sommarens skönaste kvällar, det skall "boysen" ha cred för, helt klart.
En normalt pass genomfördes "kryddat" med lite löp, man måste ju ta chansen att kolla att gubbarna skött sin "egen träning" :-)
Träningsmatch på onsdag mot bra motstånd, ett förmodat kanonläger till helgen i Uddevalla skall förmodligen ta oss ett par snäpp framåt, det viktiga är att vi är i hyfsat gott slag och i fysisk form när serien drar igång 13/8, men efter vad jag sett idag är jag inte orolig...

Tråkigt att slå på text tv och se att min polare "Olton" inte fick en lysande start med sitt VF då man ikväll torskade i derbyt mot TORSLANDA, det planerade samtalet till honom uteblir ikväll.. jag tar det imon istället..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar