söndag 21 augusti 2011

En helt perfekt weekend...


... börjar lida mot sitt slut, okey jag tar mig friheten att inkludera torsdag i benämningen weekend denna gång för det var där det hela började.
Match med GAIK på Heden där vi hade "förmånen" att ha en nitisk grabb klädd i svart som skulle göra självaste Mr Domare him self Pier Luigi Collina grön av avund... jag trodde vi skulle lira en "vanlig" seriematch inte Champ L final som "domherren" tydligen tyckte... nog om detta, underläge per omgående, snabba beslut som mynnade ut i ett trippelbyte efter 30 min, effekt direkt via mål och segermål i andra akten & ett skutt rätt upp i topp av tabellen, Nice !!
Fredag var det Kick-Off med jobbet, mjukstart på f-m med fika & föreläsning, sen var det dax för ett "kärt återbesök" då jag ej vart på Liseberg på ungefär 23 år... anledningen kan vara Lena Ph, poliser eller ngt annat men det kan vi ta en annangång. Lunch först och sen femkamp där jag hamnade i en riktigt internationell grupp med: 1 Aussie, 1 Irländare, 1 Fransman, 1 dam från Kanada, dito från England samt en svensk tjej. Bäst gick det för vår kille från "down under" som sopade hem priset. Belöning efter avslutade aktiviteter med AW på Incontro, bra uppslutning iform av cirka 50 kollegor, gött avslappnat tjöt, några kalla som smakade bra var en bra avslutning på en perfekt dag.
När man vaknade var det lördag och idag var det dax, idag skulle (som alla gånger) fantamej hästarna springa som man önskade.. önödiga sms till Köster för att kolla vilka spikar dom skulle ha på sitt system, inte för att jag tar rygg men mer som en ritual, samma gamla visa som vanligt att efter 4 lopp var det bara att dynga bongarna.. Dax att ladda om för att på kvällen vankades det partaj med "partyprincess" Lotta, Kryddan & J, bra bord fixat på La Sombrita, Cruzcampon rann ner likt ett vattenfall i Bergslagen, tapas rätterna va grymt goa, sällskapet kanon och bättre blev det när en trio dök upp senare och höjde nivån ett snäpp i form av Ingela, "Kurre" & "Spången", med en av 3 nyanlända så vet ju ni som känner han hur det brukar sluta.. inga undantag denna gången heller kan jag lova då det skickades in både Fernet, Gammeldansk och tydligen allt annat som ej är gott...
Runt 1 drog jag & "prinsessan" vidare till LIPP, här upphör dock all info om vad som hände senare.. men en sak är säker att någonstans i Sandarna ligger en madam i en soffa med en grym skallebank...
I morgon är det som bekant måndag och skolstart, gött att alla kidsen kommer tillbaka och snart e det ju helg igen, då kör vi igen !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar