fredag 21 oktober 2011

Go fredag.. ännu goare lördag !!


Det har vart en ovanlig vecka på många sätt, först och främst verkar alla internationella lärare på skolan vara sjuka... har dom inte lärt sig att den svenska hösten är "lömsk" när den smyger sig på i mitten av oktober ?? "Den enes bröd - den andres död" är ju ingen bra liknelse men det har vart kul att slipa lite på engelskan under veckan då man agerat "substitute"...
Sen är det ju samma sak varje år när man lirat sista matchen för säsongen och allting bara "tar slut"... någon gång i början av september när gräset inte är lika grönt längtar man bara efter: "kan inte serien ta slut så man får lite LEDIGHET", sen tar serien slut (i söndags) och det är träningsfritt i en vecka ja vad händer då ?? Jo då går man hemma som en ägg sjuk höna och har inga gemensamma träningar att gå till, inget gött tjöt i omklädnings rummet, doften av svett är i bästa fall utbytt mot nybryggt kaffe (inte helt fel iofs) och det ända man sysselsätter sig med i form av träning är att få träningsvärk i handen pga allt zappande mellan tv kanalerna.. sjukt så det förslår om du frågar mig !!
Det är ju förbannat tur att vi i Sverige har väKursivrldens längsta försäsong så att vi hinner att umgås i vinter...
Men imorgon är det dax att träffa gänget igen då det vankas avslutningsfest med laget och allt vad det innebär, har kolhydrat laddat under kvällen så att jag är inställd på en maraton-kväll imon med trevligt sällskap. Har som coach fått äran att dela ut lite priser under kvällen till de som förtjänat det och blev precis klar med det sista rimmet till en av pristagarna och utan att vara någon "Bror duktig" är jag jävilgt nöjd med hur det blev...
Hur som helst ska till bli riktigt kul och med ett ca 60 partysugna gäster kommer det bli en kväll att minnas och allt annat än att Fet"Bubbinho" kör en klassiker skulle göra mig mycket förvånad.
Skall avsluta denna fredag med en dvd rulle, skall villigt erkännas att jag e lite trött så att möjligheten finns att man vaknar till "myrornas krig" i soffa i natt.
På jobbet hade vi en riktigt trevlig eftermiddag då mina kids under 2 veckor bakat äpplepaj i stora lass och idag var det dax att bjuda in sina föräldrar på Drop in Fika, ny avdelning för mig, nya föräldrar men samma goa stämmning så att det var en riktigt bra avslutning på denna jobbveckan.
Fast det vankas party imon kommer jag som alltid gå till jobbet med ett leende på måndag, skulle det mot förmodan kännas halvtungt är barnens energi den bästa medecinen !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar