torsdag 16 augusti 2012

Fire POWER de luxe...

"Vända kappan efter vinden"... känn på den, jag tror ni alla vet vad jag menar.

"Det svänger fort"... är en annan bekant klyscha.



Mannen på bilden ovan heter Robbie van Persie och är holländare och uppväxt under enkla former bland hamnarna i Rotterdams utkanter, han har en speciell medfödd gåva... han lirar fotboll och gör mål, extremt mycket mål och framöver skall han göra det i den finaste av klubbar, MAN UTD.

Fram till igår har jag för att förklara mig enkelt: Avskytt (hatat) människan för att han alltid har gjort mycket mål under sina år i Arsenal och jag skulle aldrig kunna tänka mig han i vår fina röda dress, det hade lixom inte passat in i min värld.
Tänk er själva "PLURA" i vit skjorta/kavaj... han skall ju för fan gå i en rutig uppknäppt flanell skjorta... PUNKT !!
Men nu kommer RvP spendera tid under sir Alex vingar och jag vet att jag med tiden kommer att acceptera, uppskatta och förmodligen älska honom om han underordnar sig & presterar i mitt älskade lag framöver.. PUNKT !!

Jag kan även förstå mina hardcore Arsenal supporters som ser han som en judas, svikare, pengakåt eller vad ni vill.. eller snarare jag köper det rätt av för att det hade för mig varit omöjligt att se exempelvis Ryan Giggs i en annan tröja (kanske ett dåligt exempel).
Men bitterheten i tonen från de sms jag fått av Arsenal fans i stil med:
Grattis till att ha kastat ut pengar på en skadebenägen gammal gubbe på 29 år...
Hallå.. lägg ner.. utan hans baljor hade ni inte hamnat 4 säsongen 2011/12 till att börja med.
Samtidigt måste jag påtala att jag känner en viss oro att köpet av RvP kommer ge våra yngre förmågor såsom Welbeck & "Chicharito" mindre speltid framöver, icke bra.
Som ni märker så är jag tudelad i denna frågan.

Men det går inte att bortse från att förra säsongen hängde RvP 30 baljor och hans förmodade partner Rooney 27 baljor, därmed inte sagt att man kommer att leverera dessa siffror i år men då känns det ju förbannat bra att ha en del fire power i truppen och jag hoppas att SAF har bibehållen fingertopps känsla och matchar laget lika klokt som han gjort i snart 27 år :))

ÖVERFLÖDETS FÖRBANNELSE, ja förmodligen men så här rankar jag våra forwards som inleder säsongen som drar igång på lördag:
  1. Wayne Rooney
  2. Robbie van Persie
  3. Shinji Kagawa
  4. Danny Welbeck
  5. Javier "Chicharito" Hernandez
  6. Dimitar Berbatov
  7. Frederico Macheda
  8. Bebe

Avslutningsvis vill jag bara poängtera:

Kära Robbie:
Nu är det upp till bevis... det kommer att ta tid för dig att vinna mitt hjärta som bultat för MAN UTD sedan en vinterdag 1979, hoppas du gör ett ärligt försök för att i min klubb är nämnligen INGEN STÖRRE ÄN LAGET.. lova att du ger det en ärlig chans...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar