torsdag 23 augusti 2012

HÖSTEN... bring it on !!

Om man tittar i kalendern så är det snart september och den månaden är ju klassificerad som en höstmånad så att då är det väl bara att gilla läget.. sommaren är över för denna gången och jag skall ej klaga då jag haft en riktigt go semester och tro det eller ej men solen lös varje dag den veckan vi spenderade i Fjällbacka.

Första veckan i skolan lider mot sitt slut och det känns riktigt bra att "börja jobba på riktigt" även om jag gått runt som Ringaren i Notre Damm i 3 dagar med en dålig rygg känns det gött att min nya kollega levererar samt att våra kids är helt underbara och att slussa in 11 nya Delfiner har varit en smal sak och det känns riktigt bra.
Från och med nu kan man ju kalla sig W-C-H (Working Class Hero) då jag jobbar heltid och det skall bli riktigt kul att köra lite P.A arbete med våra "ettor", skall villigt erkännas att jag inte vart någon frekvent besökare på BRIO´´s pyssel seminarium men jag har lite sköna pyssel på g i höst.

Höst innebär ju oxå givetvis kräftskiva och utan att sätta press på "Skärgårdens gladaste gubbe" men jag har stora förhoppningar på att "Pyttis" kräftskiva blir minst lika bra som midsommar partajet ute på Donsö, hoppas den gode Daniel håller igen lite kommande helg i Skagen så att det inte blir en PINK FLOYD (gå in i väggen) bara :))

Världens bästa liga har ju oxå kickat igång och det om något är ju ett säkert höst tecken men säkert till förtret för många damer som har förhållande med fotbollstokiga män...
Mitt Man Utd åkte på en riktig propp i premiären då vi torskade helt rättvist mot ett taggat Everton som imponerade. En annan som har impat är Chelseas Eden Hazard från Belgien i inledningen av P.L då man vid 21 års ålder skall bära upp en prislapp på 360 millar men "grabben" har gjort det lysande och har inlett med 2 ass och 2 fixade straffar och mer lär komma...

Höst innebär ju oxå att serierna i fotbollen skall avslutas och det skall krigas om upp & nedflyttningar i diverse serier.
Tyvärr har mitt gäng GAIK inte levererat på den nivå som vi hoppades på och vi ligger väl i något som kan kallas ingemansland.. okey med en bra spurt kan vi sluta trea men känslan är (tyvärr) att det kommer bli en lång höst fram till sista fighten i mitten på oktober.
För min gode vän Jocke Olsson och hans gäng V Frölunda lär dock hela hösten bli en rysare då man krigar i de nedre regionerna av sin div 2 serie, bara tanken att storklubben FRÖLUNDA skall kriga för sin existens att undvika div 3 känns absurd men jag hoppas verkligen att man löser att hänga kvar.

Bara avslutningsvis måste jag dela med mig av en video från vår senaste match, skitkul att man filmar matcherna på vår nivå men BALLTORPS egen kommentator tror jag ej behöver repetera några Tack tal för att han lär ej vinna Kristallen i år....




1 kommentar:

  1. Världens bästa?? Nja.. Den bästa (Bundes)ligan startar imorgon! :-)

    SvaraRadera