tisdag 16 oktober 2012

"B - I - B"

Nej gott folk jag har inte dragit i mig en Bag In Box denna regniga tisdagskväll 15 oktober 2012 utan jag snackar om BRAGDEN i Berlin !!

Firma Hamren & Allbäck skickade i mina "tränarögon" ut ett helt felbalanserat lag som mer såg ut att vara på sightseeing i Berlin än att kriga till sig en eventuell poäng mot Die Mannscahft.
Jonas Olssons huvud, smock i stolpen efter någon minut och farhågorna om vart detta skulle barka kom per omgående... och som ett brev på posten var världens bästa Tysk/Polack Miroslav Klose ofin nog att stänka in 2 baljor bakom Isaksson.
Trodde min billiga ACER dator skulle krascha efter alla inlägg på de diverse social medier där landslaget kölhalades... och jag följde givetvis strömmen... 0-3 innan paus, 0-4 efter 56 minuter och det kändes riktigt pinsamt och många av mina cirka 500 vänner på FB var riktigt underfundiga då man hackade ner på Zlatan & co (inklusive undertecknad).

Lite cred till Hamren ändå att han agerar och kanske tänkte han på en framtida generationsväxling då han slängde in Kacaniklic / Sana för jag tror inte att han innerst inne trodde på att vi skulle lösa ett kryss..
Jag är jävligt nöjd att jag låg kvar i soffan och såg samtliga 93 minuter för det här var svensk fotbollshistoria då vi på bortaplan mot självaste TYSKLAND på 31 magiska minuter hämtar in 0-4 till 4-4 via matchens sista spark av Rasmus Elm.
Och jag hoppas att renlevnads grabben från Småland unnar sig en kall jävla bier ikväll och skippar isvattnet när han ändå är i Berlin och har löst en osannolik poäng i jakten på en biljett till Rio 2014.
Det var defenitivt inget skönspel som låg bakom denna historiska vändning utan en stor jävla portion av det på bilden nedan



Ikväll har jag lärt mig 2 saker:
  • Tala är silver.. Tiga är guld
  • En match är ej över förrän slutsignalen har blåst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar