söndag 7 oktober 2012

Lugnet råder...

Söndag förmiddag, doften av nybryggt kaffe från köket, utvilad och pigg, Aftonbladet inhandlad & en hel del go fotboll att se framemot under dagen... Newcastle - Man Utd, Milan - Inter, Barcelona - Real Madrid, Marseille - Paris SG.
Inget partaj denna helgen och det känns faktigst riktigt bra då det förra helgen var mycket "fixeri" inför Jockes Suprise Party och en riktigt låååång lördag kväll/natt.

I fredagskväll hade jag siktet inställt på TV 10 och deras "Being Liverpool" som är en dokumentär i sex delar som öppet skildrar livet runt omkring Premier League klubben Liverpool FC.


Att jag är ett stort fan av Man Utd är ju förmodligen ingen hemlighet men det var riktigt intressant att följa nye coachen Brendan Rodgers och hans skapande av hans nya Liverpool, försäsongs förberedelserna, pre season tour, samt hans 2 olika roller... fotbolls coachen & familjefadern.
Jag lär sitta bänkad 5 fredagar framöver..


Gällande lokal fotbollen här hemma i Göteborg lider säsongen mot sitt slut och det är nu det handlar om uppflyttning, serieseger och glädje eller att man efter 10 månader ej har räckt till och får ta hissen ner en division, hörde jag himmel eller helvete ??
Jag lider med min polare Jocke Olsson och hans Västra Frölunda som inför sista omgången i div 2 ligger på nedflyttningsplats och om man vinner sista och Ytterby ej vinner så kan det i bästa fall bli kvalplats, tyvärr inga bra odds för en förening som spottat fram talanger och som för blott några år sen lirade i allsvensakan... VF i div 3 känns som en orealistisk tanke !!
Desto roligare är det dock att nykomlingarna i 4B ASKIMS IK i skrivande stund spelar sin sista match och vid seger blir det kval till div 3, imponerande.
Jag skall ej förta killarna i lagets insats men jag förmodar att förmodligen Göteborgs fotbollens goaste trio BA, Hasse & Simon är en stor del i denna framgången.
För min egen del återstår att se vad som händer framöver men efter 2 bra år med GAIK är det dax att dra vidare.. vart destinationen blir står skrivet i stjärnorna..

Jag har ringat i tisdagen 16 oktober i almanackan och varje gång jag ser det datumet får jag en klump i magen, VM kval för Sverige mot Tyskland borta !!
Stå nu för fan upp för den gula tröjan och leverera ingen lika klen insats som mot Holland borta i EM kvalet då vi blev toköverkörda med vad var det 4-0 ?

Om än något sent har jag satt klorna i Buthler & Öhrlund´s böcker om psykopaten Chrisopher Silfverbielke och hans framfart.. sträckläst hela helgen och till min glädje finns det 2 böcker till i serien, men huvudpersonen är ju inte precis typen man tar med på en krogsväng...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar