lördag 13 oktober 2012

Intressant vecka på G...

Exakt klockan 17.29 tog en lååång arbetsvecka slut och det kändes riktigt befriande att känna känslan av att det var helg & ledighet, nu snackar vi inte PINK FLOYD (att man e på väg in i den berömda väggen, The Wall) men man kan lungt säga att det vart lite grus i maskineriet.

Som den idiot man är stressade man hem för att se Färöarna - Sverige och på vagnen hem fantiserade jag om ett Svenskt målkalas och en stabil seger på säg 4,5-0 och lite gött självförtroende inför Berlin matchen mot Tyskarna på tisdag.
"Blåsningen" är en gammal klasisk rulle med bland annat Robert Redford men blåst kände jag mig i tv soffan.. med risk att bli utskälld av Ronnebys egen Jonas Harrysson som älskar landslaget över (nästan) allt annat så var det fan inte mycket förutom 3 pinnar man bjöds på.

"Kung Harry" i Kiev - 2012
Att vända ett underläge i ett regnigt Torshavn kanske tillfredställer Mr Hamren men inte mig för att ett blåbärslag skall vi kunna rulla ut även om det för många överklass lirare handlade om konstgräs.
Pizzan jag för övrigt tryckte i mig i paus var på väg upp runt 21.30 då den tyska maskinen rullade igång på allvar i Dublin, 1,2,3,,5,6-0 mot Irland gjorde mig spyfärdig.. jag säger bara: Håll i hatten på tisdag för det lär bli åka av för Lustig & co på tisdag !!

Nu skall jag inte vända kappan efter vinden men efter ett glas rött, lite eftertanke så kommer den där goa känslan smygande.. en dålig match mot Färöarna, vi ställs mot världslaget Tyskland som alla förväntar sig skall vinna, ingen press på oss... är det inte då Sverige är som bäst ????
Efter att just ha avslutat glas 2 så tror jag fantamej att vi gör en historisk insats och mot alla odds löser ett X via 1-1 och ett nickmål av Jonas Olsson...
--------------------------------------------------------------

Jag har bara 2 tummar och även om mina "päron" hävdar att dom sitter mitt i handen så skall jag i alla fall nyttja dom till max imon då dels höger tummen hålls i hopp om att min polare Jocke Olsson och hans FRÖLUNDA vinner sin match, får lite hjälp av andra lag och får chansen att kvala sig kvar i div 2.
Vänster tummen håller jag för Östvall, BA & Simon som imon skickar ut sitt unga garde i ASKIM för kvalspel kommande 3 lördagarna för en plats i div 3.. jag skall villigt erkänna att jag kommer pressa den tummen lite extra för att det hade vart kul att ta en seger bira med Hasse på LIPP imon kväll :-)
-------------------------------------------------------------
Har för övrigt ett intressant möte inbokat på tisdag och vi får se vad det mynnar ut i.. känslan är positiv men nu är det helg och då skall vi passa på att vila upp oss så att nu tar jag och checkar ut och laddar upp för en go lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar