onsdag 20 mars 2013

Kung Bore... skärp dig !!

Brrr... fuckin freezing cold, 20 mars på väg till jobbet och det är bokstavligt talat svinkallt.
Lite tragikomik att när vagnen glider förbi Avenyn upp mot Vasaplatsen och snöflingorna viner i luften ser man att Lounge´s har börjat bygga på sin uteservering.. påsk brukar ju (i normala fall) vara startskottet för uteserveringarna och att man kan sitta i solen och gotta sig med en immig, nu är ju känslan att hade man tagit den chansen hade det förmodligen kännts som att man var på Ishotellet i JUKKASJÄRVI.

Det enda positiva är ju att man på sätt & vis kan relatera till vårt tema i skolan som just nu bl.a handlar om Istiden.. men jag hör ju hellre fagert fågelkvitter än att springa på mamuttar & sabeltandade tigrar..
Nu skall villigt erkännas att jag & RA (solguden) inte är dom bästa polarna då jag oftast blir "laxrosa" istället för gyllenbrun men skall villigt erkänna att jag e grymt "avis" på en av mina föräldrar som igår satte sig på planet till Namibia för 2 veckors VÄRME !!

Kan lungt säga att tiden rinner går väldigt fort då jag nu har 2 grabbar som numera går i åk 6 som prao elever i dagarna 2, det var inte speciellt länge sedan de var "smågrabbar" som gått ur trean redo för nya äventyr som nu dyker upp 3 år senare och vill prya hos mig.
Ett par centimeter längre, lite rakare i ryggen, lite mer bas i rösten... UNDERBART !!

Försäsongen lider mot sitt slut och premiären är nu bara 24 dagar bort för oss i SIF.
Sista FYS passet genomfördes igår och det har varit riktigt bra och givande pass på Friskis & Svettis där de första 5 handlade om ordinär styrka (cirkelträning) medans de 5 sista handlat om MMA anpassad träning.
Känslan är att grabbarna tyckt det varit kul att testa på en ny jobbig träningsform under kollega P och förhoppningsvis kommer detta att resultera i att vi kommer att vara starka i år..




Endast 4 matcher kvar innan det är dax för att kriga om 3 poängare där 3 av dessa är tränings fighter och en är final i Östra Cupen mot LÄRJE/ANGERED (27/3).
Känslan är att det börjar klarna för mig och "Danis" om hur vi kommer att formera vår start XI till premiären.
Resterande matcher enligt följande:
  • 23/3  GUNNILSE (3)
  • 27/3  LÄRJE/ANGERED (2) final Östra Cupen
  • 29/3  HOLMALUND (3)
  •  6/4  TENHULT (2)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar