tisdag 23 april 2013

20, Tjugo, Twenty !!

Starten för mig, kollega "Danis" och SÄVEDALEN har vart tuff (mer om det senare) men känslan är att det vänder denna veckan, startskottet för denna veckan som innefattar C.L semifinaler, derby mot YTTERBY var att mitt älskade MANCHESTER UNITED säkrade upp sin 20:e Premier League titel.

Männen bakom TITEL nr 20, RvP & sir Alex

Det som egentligen har varit klart sedan i julas blev nu även matematiskt bekräftat då "lillebröderna" Shitty under söndagen under 7 minuter havererade och tappade 1-0 till torsk med 3-1 mot Tottenham och det gällde bara för Man Utd att under måndagskvällen säkra upp 3 pinnar mot Aston Villa.
Det vete fan vad The Boss hade sagt innan kick off men som vanligt fick han en ordentlig fart på sitt lag som bombarderade Villas planhalva som en skock bålgetingar som kom i attack på attack.
Redan efter 13 minuter var matchen död då RvP dunkade in ett fantastiskt fotbollsmål på volley efter en superb 40 metsrs macka av lek kamrat Rooney fram till 2-0.
Farbror Giggs var uppenbarligen sugen på att fira sin 13 P.L titel då han hade otroligt mycket spring i benen och det var faktiskt förnedrande att se gubben på 40 bast sprinta förbi högerbacken Lowton (22 år) ute till vänster och han agerarde Bindefeldt (festfixare) med 2 grymma assist till RvP.

Jag tillhörde skaran som i första början var tveksam till värvningen av Robin van Persie och skrev t.o.m ett blogginlägg om detta att han hade mycket att bevisa innan han skulle vinna min gunst... jag abdikerar och ber om ursäkt att jag tvivlade på din storhet & sir Alex´s fingertopps känsla som hade en plan för hur han ville nyttja Robin i sitt lagbygge under säsongen.
Jag kan förstå killens frustration då han under x antal säsonger på Highbury / Emirates förblev trofelös men nu har hittat hem till en klubb där det allt som oftast firas i slutet på säsongen :-)

RvP har ju varit en bidragande orsak till titel nr 20 men Player of the Year är för mig en helt annan spelare som på ålderns höst äntligen fått ett erkännande vilken klass spelare han är: MICHAEL CARRICK har varit Uniteds mittfält under säsongen 12/13.
Med en passnings % som hade varit i topp i Barcelona, förmågan att offensivt alltid vara ett alternativ innan spelet flyttas uppåt i banan, stark på huvudet, stort ansvar i det defensiva spelet då han har en förmåga att döda alla ytor framför sina mittbackar.
Kanske inte det som gemene man och fotbollsälskare lägger märke till när man kollar fotboll men en underbar lagspelare att ha i sitt lag och en absolut favoritspelare hos mig.

Innan jag avslutar mina United hyllningar vill jag bara lägga upp en bild som säger mer än tusen ord... frågor på det ??



Hemma premiär för oss i SÄVEDALEN i lördags och besök av GÖTENE och chans till revansch för vår mediokra insats i premiären.
Slutresultatet 1-4 indikerar ju säkert för de som ej såg matchen att vi blev totalt utspelade men så var icke fallet, långt därifrån.
Kan ju låta som "en dåres försvarstal" men att ta till klyschan bollen är rund ligger väl till hands.
Vi gör en riktigt bra första halvlek och trycker ned GÖTENE i skorna och gör allt rätt i princip förutom mål.. men i slutändan är det ju detta spelet går ut på.
0-0 i paus, 1-1 efter 70 minuter och här e jag säker på att vi kommer att vinna denna matchen, trots både ribb & stolpskott som ej resulterade var detta känslan.
3 Götene avslut senare är matchen slut och känslan var ju: Vad hände ???

Nu har vi lagt denna tuffa start bakom oss och ser verkligen framemot fredagens derby mot YTTERBY där vi kommer göra allt för att bärga säsongens första pinnar.
"En för alla - alla för en" är det som gäller och TILLSAMMANS skall vi 5 ledare & 26 spelare vända denna tuffa starten till något positivt !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar