torsdag 9 maj 2013

Omtumlande vecka !!

Man kan lätt säga att det svänger fort... för exakt en vecka sedan satt jag på Internationella Skolan med min kollega och betade av x antal utvecklings samtal, humöret var på topp och en lucka mellan 2 samtal, en kopp kaffe & lite surfande på nätet och det första man möts av är:
AIK målvakten IVAN TURINA död !!!

Aldrig (och jag dricker mängder av kaffe) har mitt svarta guld smakat så illa, det lade sig som tjära i magen.. vad händer ?? Det får inte vara sant.. en ung idrottsman, familjefar i sina bästa år är helt plötsligt bara borta.
Min mage börjar att värka än mer när man läser att han efterlämnar en gravid flickvän & 2 små tvilling flickor på knappt 1 år... så brutalt orättvist !!
En kille från Kroatien som jag själv anser var en av allsvenskans bästa målvakter, som dök upp i Svensk fotboll 2010 och och som på denna korta tid vad jag har kunnat läsa mig till gjort stora avtryck på sin omgivning, en glad kille, proffisionell, en som alltid fanns till hands för sina lagkamrater, vinnarskalle.. listan kan göras lång av bra egenskaper.


Jag tycker att AIK som klubb har hanterat denna tragiska situation på ett exemplariskt sätt då man gjort allt för att stötta hans änka i denna svåra stund.
Gjort sin tränings anläggning Karlberg till en minnesplats där supporters kan dyka upp och bara visa sitt stöd & sympati åt hans lagkamrater som tyvärr måste fortsätta som vanligt...
Är genuint glad att de båda föreningarna AIK & IFK Göteborg grävde ner stridsyxan och gav Ivan Turina en värdig hyllning i måndags kväll på vår national arena.

Nästa käftsmäll kom igår.. även om man visste att denna dag närmade sig så ville man inte acceptera det faktum att "the Boss" sir Alex Fergueson avslutar sin tränarkarriär.
I 34 år har jag följt mitt Man Utd (snömatchen 79, torsk 3-5 mot WBA) och i 26 år har Sir Alex varit tränare... min egen far Carlsson senior har jag haft med mig hela livet men denna gråhåriga gubben med en aning blå näsa har nästan kännts som en "låtsas farsa".. alltid funnits där liksom.
Snacka om att det kommer saknas något i augusti när jakten på P.L titel 21 inleds.
Funderar starkt på att stryka skjortan, ta på mig "slirren" och sitta uppklädd i soffan på söndag när "the Boss" får höja bucklan i sin sista hemma match på Old Trafford...

Vad jag tycker om hans efterträdare tar vi en annan gång, avslutar hellre med ett par bilder som vi vant oss att se sir Alex, som en VINNARE och totalt blev det 38 pokaler, RESPEKT.





Just det... höll ju på att glömma det, men mellan en Tragisk och en Tråkig nyhet så vann mina grabbar i SÄVEDALEN vår första match i år, 3 poäng javisst.. men det kommer fler vinster som jag kommer att kunna uppskatta mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar